Svar om Moltas Tårta

Li om Moltas tårta:
Hur gjorde du hundtårtan? Vad är den av? :D
den är skitfin!:)
21 Augusti, 22:00
 
Tack så mycket, vad glad jag blir :D
Utsidan är gjord av svarta hundgodisar i form av hundben och sockerpasta,
(det är ungefär som marsipan fast ingen mandel i och den är lättare att forma)
På insidan är det rå köttfärs, mollens favorit :P
Jag gjorde först "moltas-hunden"
(på samma sätt som man gjorde gubbar i lera när man var liten, hihi)
Sen kavlade jag ut vit sockerpasta,
och efter det formade jag köttförsen till en rund bulle
och la på den vita sockerpastan.
Sen satte jag på "moltas-hunden" på toppen, och tryckte dit hundgodisarna
Sen var det klart, MUMS!

(vi tog bort "moltas-hunden" från tårtan sen
så att det inte skulle bli för mycket för hans mage)
Li
2010-08-22 @ 17:02:13

okej, tack! :D

åh vad gullig bild på moltas och tårtan tsm :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: