Tredje hyllan i the bokhylla

Det här inlägget är inte nödvändigt för någon att veta.
Jag publicerar det bara så att jag kan minnas
hur den tredje hyllan i min bokhylla ser ut.
Om ni bara vill läsa lite, läs sista stycket. Där finns viktig information, hihi^^



I mitten av bokhyllan har jag mitt smink till huden,
min vita kopp med diverse saker och tre krämer.
I koppen har jag tre sminkborstar från Id. bareMinerals.
Den största är till hela ansiktet,
den mindre är till rouge och concealer-borsten är till concealers.
Sen har jag en rosa tandborste till läpparna (så att de blir mjuka)
en vit nagelbands-petare, min älskade glasnagelfil,
en rosa ögonbrynskniv (som jag inte använder) och en pincett.
De tre krämerna är (framifrån) en handkräm
(som jag inte häller använder,
jag använder hempa-krämen från BS men den står på mitt sängbord)
Den rosa tuben är till för läpparna,
den är nog det nästbästa läppceratet jag testat!♥
Sen har jag självklart en kompinerad schampoo och balsam
till sminkborstarna från Id. bareMinerals.
De fem burkarna är face color (som jag använder som rouge),
mineral veil, concealer och fondation.
Alla från Id. bareMinerals.
Jag skulle aldrig ens få för mig tanken att inte använda mineralsmink,
och anledningen till att jag använder just Id. bareMinerals
är att de är det "ledande" mineralsmiket i världen.


Till höger i bokhyllan har jag lite allt möjligt.
Först har jag min gröna låda som jag fick DKNY Be Delicious i.
Ovanpå står själva parfymen, och inuti lådan har jag body lotionen.
Ovanpå har jag en guldig spegel från mormor.
Den vita lådan innehåller en massa gamla eller random saker.
T.ex. gogos, armband, lappar, mina gamla mobiler etc.
Ovanpå den har jag min svarta coola sparhund (sparmoltas)
som jag fått från Amanda.
Jag har även mitt Johanna-armband.
Bredvid ser ni mitt scrapbooking-album (åt fel håll)
Bredvid på andra sidan står sex flaskor/"burkar".
De är glansspray från Tony&Guy, saltvattenspray från Björn Axén,
Mascara från Id. bareMinerals♥,
en parfym från Lancome, en acnedödare från BS (som jag inte använder)
och en mascara från BS som är min reserv-mascara.


Till vänster i bokhyllan har jag Summer från Burberry,
Thomas Sabo-berlocker, läppglans och mina första skor.
En flipp-flopp, en hundmatskål, ett hundben, en glass, ett körsbär, och en väska,
det föreställer mina berlocker.
Läppglansarna' är mina favorit-läppglansar.
Den ljusrosa som är mammas gamla
fick jag när jag var liten för att jag tyckte den var så fin.
Den är typ slut, men jag har seperationsågest och kan inte slänga den.
Precis samma historia är det med den röda från Biotherm.
Mammas gamla, fick när jag var liten, älskar den, seperationsågest.
Den röda största längst bak kommer från HAVAIIAN Tropic
och jag missbrukar den på sommrarna.
Den minsta brun-röd-orange-aktiga kommer från BS.
Den ser inte fin ut men det är den! Den är också nästan slut.
Burken är den klassiska Cereza (Cherry cerise) från Agatha Ruiz de la prada.
Sen kanske ni ser att det saknas ett läppglans
mellan Havaiian Tropic och den rosa
och det är min älskling Kananii från Id. bareMinerals.
Den är ute på vift :(
Om ni känner mig bra undrar ni säkert vad som tagit åt mig,
eftersom cupcake, min andra hälft, inte står där.
Jag kan förklara att cupcake inte har någon plats i bokhyllan
eftersom den alltid är med mig.
På natten står den på mitt skrivbord bredvid stereon, ljuset och doglas-albumet.
För er som undrar varför jag skulle ha en cupcake i bokhyllan,
kan jag förklara att Cupcake (♥) är ett rött läppglans från Id. bareMinerals.
Jag har med mig den så ofta jag kan och älskar den av hela mitt hjärta.

Det var tredje hyllan i min bokhylla.
Ni som känner mig vet att jag älskar min bokhylla väldigt mycket.
Därför ville jag bevara den så att jag minns hur den ser ut.
Om någon flyttar på något från hylla tre och uppåt får jag spel
och kan vara sur på den personen väldigt länge.
Annars brukar jag inte vara så långsint,
men jag är perfektionist när det gäller den.
Det är bra för alla att veta.
För det är inte kul om man flyttar på t.ex min mineral veil.
Burkarna måste stå i precis den perfekta halvcirkeln.
Gör de inte det kan jag ägna mig åt att få dem att stå perfekt i fler minuter.
och om ni rör koppen då kommer jag troligtvis börja gråta senare på kvällen,
eftersom det är så äckligt svårt att få alla saker att stå rätt.
Jag vet, det är helt konstigt, men jag är så.
Nu har ni fått lära er det, om ni inte redan visste det,
och även att jag är ett Id. bareMinerlas-freak.
Om ni orkar läsa hela inlägget är jag seriöst imponerad!
XOXO Honey♥
Emy
2011-04-02 @ 21:03:20

Åååååh snälla kan jag inte få röra till det lite ;D

Jag ääälskar att retas :P <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: