New York 2011 - dag 6


Dag sex började med att vi mötte upp Maja och hennes familj,
och Agnes och hennes mamma på Alice Tea Cup.
Jag, Agnes, Maja och mina föräldrar åt frukost där.
Jag, mamma och pappa beställde in två trevåningar.
Den första innehöll: 1.
Två berrie-scones och en choklad-scone.
2. Lax mackor och äggmackor. 3. Kakor.
Den andra innehöll:
1. Olika bär och granola 2. Crepes med jordgubbar 3. Yoghurt.
Berrie-sconesen var nog den godaste frukost jag ätit!♥
och jag har receptet! Men det avslöjar jag inte för någon, hihi...
Ni får komma hit och smaka istället^^
Jag drack vanilla-rose-tea. Det var väldigt gott!
En av de godaste te'erna jag smakat.
Pappa beställde en kaffe och fick typ (jag överriver inte) en liter.
Temat är ju Alice i Underlandet,
så man ska känna att allt är mycket större än en själv.
Juiceglasen var också gigantiska.
Efter Alice Tea Cup gick vi allihopa till Central Park (som ligger bredvid).
Där gick vi omkring och mös bland alla ekorrar och magnolia-träd.
Sen gick vi till Guggenheim. Jag gillade mest tavlan med fyverkerier/blommor.
Men även dem med olika djur.
Sen sa min familj farväl till dem andra och gick till Central Park Zoo.
(Central Park wildlife center) Det var väldigt kul!
På väg hem till hotellet gick vi förbi "Blairs bro" som ni ser på en av bilderna
(tyvär blev bilden inte så skarp)
Vid hotellet tog vi varsin korv och sen en drink i baren.
Efter det hade vi bokat bord på Spice Market.
Det var väldigt gott! En av de bästa resturangerna jag ätit på!
och väldigt coolt inrett där med!
Om ni undrar varför jag ser ganska hysterisk ut på bilden
beror det på att jag blev så exalterad över
att jag klarade att hålla i maten med pinnarna... hihi^^
Det var dag sex i New York♥
Emelie
2011-04-24 @ 20:51:06

Grattis till det där med pinnarna! :D <3

Får jag glänsa lite?

För jag kan faktiskt äta sushi med pinnar (bara pinnar, inget fusk) :P

P.s Bilderna ser väldigt mysiga ut :) <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: