Trädgårdssäsongen är igång


Idag har varit en mysig dag.
Jag gick ut med Moltas, som jag skrev tidigare.
Vi gick i skogen och Moltas badade självklart i massa ler-vattenpölar...
Efter det fixade vi alla i trädgården, dvs. jag, mamma, pappa och molle.
Jag ställde ut stolarna och tillsammans med pappa ställde jag ut bordet.
Det är ett bra sommartecken!
Sen vände jag jorden i mitt land och rensade ogräs.
Efter ett tag tog jag en paus och då hände något kul!
Jag satt och gosade med Moltas som visade magen
(av någon skum anledning gör han alltid det på gräsmattan)
och då ser jag hur en fågel flyger in i min fågelholk!
Jag blir jätteglad, men sen händer inget och jag börjar undra om jag såg fel.
Men när vi gosat klart satte jag och Mollen oss vid mamma,
och då ser vi hur en humla flyger in i holken.
Jag säger något i stil med "kul, det blir ett humlebo istället"
och börjar tro att det jag såg tidigare
inte var en fågel som flög in, utan en humla.
Men då flyger fågeln ut och är skit-irriterad.
Humlan flyger efter ut och fågeln och humlan har en fajt.
Sen flög inte fågeln in igen.
Gissa om humlan står på min "djur-jag-vill-döda-lista"
(tillsammans med rådjuren som åt våra tulpaner).
Efter det har jag inte gjort så mycket.
Bloggat, småstädat, rensat bilder, taggat bilder osv.
Känner att jag inte är så på G med påsken,
jag får ta och skärpa mig!
Nu ska jag bjuda föräldrarna på glass! XOXO Honey♥

P.S. Ingen har väll missat att Moltas har facebook? :P
Sandra
2011-04-22 @ 09:35:21
URL: http://delicatee.webblogg.se/

sv; hihi Honey jag tvivlar på att det går på 5-play när det går på 6:an.. :D men på tv 6-plays finns den nog :D <3 btw, jag måste bli vän med Moltas :D

Emelie
2011-04-22 @ 16:58:25

Nu har jag läst igenom alla inlägg, men jag kommenterar allt här tänkte jag :)

Allt såg väldigt mysigt och fint ut (i alla fall på bilderna)

Du saknar New York mkt va?

Jag har i alla fall tänkt lite då och då på hur du har det och vips så var det tisdag och jag bah ''Ooooh måste läsa bloggen''

Ses i skolan sen

Kram kram Em <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: