Nerja Donkey Sanctuary 2011


Vietnamesiskt hängbuksvin ♥

Jag och Chica (vi gör samma min) ♥
Den här bilden är från när jag var där och besökte
(jag arbetade inte i klänning och utsläppt hår!)


Det här är Petra (min adoptionsåsna) och Woody♥

Petra hittades ensam fastbunden med rep, omgiven av indutriavfall och kemikalier.
Repen var hårt bunda runt henne så att hon hade flera ilskna brännsår.
Innan Woody kom till NDS fick han bära runt på vuxna
runt, runt som en slags karusell
utan en enda paus och han var dessutom för ung
för att hans rygg skulle orka bära vuxna.

Idag mår både Petra och Woody bra,
men det händer att Woody går in i sitt gamla mönster och börjar gå runt i cirkar...
:'(

Här är en del av "dem yngre åsnorna" ♥

Charlie! ♥ Charlie kom dit precis samtidigt som jag.
Han var borttappad, men under tiden jag var där hittade de hans ägare.
Han anklagade NDS för att ha tagit hans hund, men ville inte ha tillbaks honom.
Vi upptäckte efter ett tag att det vi trodde
var en öroninflamation som Charlie kliat upp
egentligen var sår som hans ägare hade skapat...

Som jag skrivit tidigare har jag volontärarbetat på NDS.
Jag arbetade där var tredje dag under tiden jag var i Spanien.
Jag började klockan nio och slutade ungefär runt tolv.
Anledningen till att man börjar så tidigt är att det blev läskigt varmt
(jag drack en 1.5 liters vattenflaska varje gång
under de fyra timmarna jag var där och var ändå törstig efteråt).

När jag var där gjorde jag lite allt möjligt.
Jag började varje dag med att mocka hela stället,
alltså efter drygt tjugo åsnor/hästar.
(Första dagen fick jag hjälp och mockade bara hälften.)
Efter det gjorde jag lite olika saker.
Jag gav hö till åsnorna, skar upp och gav frukter/grönsaker till hängbuksvinen,
fyllde på vatten till alla djuren, skärde upp bröd,
grönsaker och frukter och la i hinkar (som besökarna matar djuren med),
gosade med hundarna och katterna, duschat Heidi (en häst)
diskade hästarnas och åsnornas "mathinkar",
borstade åsnorna och gav mediciner till djuren. Det är pretty much it.

Sista gången adopterade jag Petra och donerade 100 kronor.
Om ni tycker att det inte är så mycket tycker jag att ni ska göra samma sak :)
Jag har efter det här lärt mig att jag HATAR flugor. Till och med mer än rådjur.
Detta pga att flugorna gör så att såren djuren har inte läker.
Tex. har både Petra och Woody sår längs benen.

XOXO Honey♥