iProblems

Jag har brutala i-landsproblem. Ni förstår, min fina lilla Xperia X10 mini har kommit till slutet av sitt liv, och jag är inte säker på om, och i så fall vilken mobil jag ska köpa.

Min Xperia X10 mini har hela tiden fungerat väldigt bra, och jag har varit jättenöjd med den - fram till de senaste två månaderna. På senaste tiden har den inte tagit emot alla samtal, tagit emot sms flera timmar senare osv. Så jag har kommit till den djupa insikten att jag måste köpa en ny mobil. Jag är lite emot det här, för mina senaste mobiler hade jag i tre år vardera, och den här har jag bara haft i två år och ett kvartal, men själva kommunikationsfunktionen fungerar liksom inte längre och det är ju det som är grundfunktionen. Jag vill verkligen inte stödja mobilindustrin på det här sättet eftersom det är så extremt dåligt för miljön. Men man blir extremt handikappad utan en fungerande mobil, så jag måste nog.

Vad jag nu ska köpa för mobil är mitt nästa problem. På ett sett är en iPhone det självklara valet eftersom jag har en MacBook, och Apple fungerar mycket bättre tillsammans. (Vi får ju även inte glömma att jag har en het iPod Nano, OMG så galet.) Förlåt, jag ska vara seriös: mitt issue är priset, för de är väldigt dyra. Nu mer är det visserligen standard att köpa en mobil för 4000-5000 kronor, men jag minns förra gången jag skulle köpa mobil och man var rik om man köpte en mobil för över 2000 kronor. Aja, jag antar att jag helt enkelt får hänga på konsumtionssamhället ... (Allmän fråga: finns det någon, i nuläget, som inte skulle köpa en iPhone förutsatt att man har pengarna? Jag vet i och för sig att min pappa är all over Nokia Lumia 920, men annars för typ tonåringar? Är det ens ett val?)

Så vilken iphone är frågan? 4, 4S eller 5? Det är nog ett ganska självklart val. 4S har 8 megapixel kamera istället för 5 megapix som 4:an har. 4S har även längre batteritid och bättre processor och operativsystem (vad de två sistnämda egentligen betyder vet jag dock inte, hihi ^^) Sist så tycker jag inte att iPhone 5 är lika snygg som 4S, så det är 4S som gäller.

Så det är där jag befinner mig nu. Så att ni vet liksom. Jag kommer med största sannolikhet att köpa (få ^^) en iPhone 4S. Not sure what to think. Jag hoppas jag blir glad när jag väl får den, min plånbok kommer dock inte bli lika glad ... (Jag kommer ju behöva köpa ett skal.) Dessutom är redan jag och min plånbok ovänner, haha. Och snart är det jul, shit jag lever farligt.

P.S. Vila i frid, lilla xperia. Jag minns när jag fick dig och du var så extremt high tech och flera kom fram och bad att få titta för du var så liten, det var goda tider det :')
Sandra
2012-10-30 @ 17:51:11
URL: http://drpdead.blogg.se

RIP din Xperia :( 4s is the shit!<3

Svar: Hihi, 4S ftw! :D <3
Johanna Möller

Klara
2012-10-30 @ 21:50:09
URL: http://www.phootographies.blogg.se

3 har en fototävling just nu där man kan vinna en iPhone 5... Satsa! ;P <3

ÅH NEJ, DIN EXPERIA! Blev seriöst deppig när jag läste det... :'( <3

Svar: Men iPhone 5 är ju ful ^^ Jag vet, det är väldigt sorgligt :'( <3
Johanna Möller




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: