And they are young and alive

 
Vid halv fem mötte jag Ellen vid T-centralen. Vi promenerade till Hötorget där vi köpte biobiljetter till Kick-Ass 2 som började en timme senare. Fram till dess tittade vi i affärer och Ellen köpte en fab senapsgul/kamel manchetserkjol. När klockan sedan slog halv sex satt vi i SFs galet-sköna-och-mycket-värda-att-betala-extra-för VIP-stolar med popcorn, reda att kasta oss in i superhjältarnas, superskurkarnas och vår värld.
 
Filmen var faktiskt bra, haha. Jag säger inte "haha" för att jag trodde att den skulle vara dålig, utan för att den var så... skev. Vår slutsats är att den är gjord bara för att provocera och driva med allt. Och för att påpeka värdet i vardagshjältar. Men mest för att vara skev. 
 
Efter att filmen var slut (och popcornen för länge, länge sedan var slut) tog vi tunnelbanan till Söder där vi satte oss på en av Tully's utebänkar och beställde varsin underbart varm och kryddig tomatsoppa. En massa samtalsämnen senare köpte vi också en kiwi och en lönnsirapmilkshake som vi drack medan vi promenerade runt på Söder i sensommarkvällen. 
 
Ljuslyktor i götgatsbacken, rödvit popcornask, milkshakeslurpande, röda knästrumpor, mörker och sensommar, vippiga kjolar, en neonskylt som stavar till Tully's, kvällsmusikanter och prat och tankar och livet och allt.

Jag har inte känt mig så glad på länge ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: