Hur en äter sjustjärnigt

1. Underbar liten bakelse med färska bär
2. Speciellt urval av olika sandwiches
3. Kalvstek med örter och mashed potatoes
4. Lychee- och rossorbet (lychee är en frukt)
5. Nybakta scones med clotted cream från Devonshire och hemmagjorda marmelader
6. Franska bakverk (macarons, chokladkakor och en himmelsk liten skapelse med passionsfrukt)
7. Chokladmacarons med guld, pistage-chokladtryfflar, turkisk konfekt och choklad-kokospraliner.

Till serverades mina föräldrar champange och jag blev erbjuden en mycket intressant dricka som servitören kallade för "sparkling date juice". Självklart drack vi också te (drack ni te på en afternoon tea?!? MILDA MAKARONER!!!), jag valde chokladte med vaniljstång och chokladkulor i.

Där har ni menyn från världens lyxigaste hotell Burj Al Arab. Ska tilläggas att pappa även fick chokladtårtbiten ni ser på den nedersta bilden. Allt var helt stört gott, och den där passionfrukts-skapelsen... Den kan vara det godaste jag någonsin ätit. 

Jag vet att det gått två månader sedan jag lovade er att göra det här inlägget,
men bättre sent än aldrig ^^



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: