Sagorenar och snöflingor

 
God morgon.
 
Just nu är jag i mitt rum och tar det lugnt. Huset doftar av nybakade pepparkakor och jag erkänner att jag smiter iväg för att spendera lite tid i min drömvärld.
 
Igår bakade jag och mamma pepparkakor och det var så mysigt som jag knappt vågade hoppas att det skulle vara. Dagen till ära hade vi tvättat våra rutiga förkläden och vi tände ljus (vilket vi visserligen alltid gör), drack av vårt älskade julte från NK (vilket i och för sig inte heller är en ovanlighet now a days), lyssnade på julmusik och delade på en kokos-mörk choklad- och kardemummatryffel från Zetas Julmarknad. De fyra nya pepparkaksformarna jag beställt hade dessutom väldigt lägligt anlänt på eftermiddagen, så nu har vi snöflingor, sagorenar och fina gubbar och gummor (och som vanligt väldigt många hjärtan för även om vi har väldigt många olika formar, så kan inte jag rå för att hjärtan är så trevliga...)
 
Det var mysigt och jag är verkligen glad att vi fick den kvällen. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: