Londontripp

Gick upp tidigt och klädde på mig fina kläder och satte mig på tåget mot London.


Åt min medhavda frukost med Lust & Fägringste och löste korsord. Hamnade bredvid en söt brittisk familj med två barn och vi pratade hela resan. Fick tips på sevärdheter.


Besökte Fortnum & Mason och köpte Apple Tea av Anne som mindes mig från i maj. Vi tog en selfie och sedan promenerade jag vidare.
 
Köpte Bedtime Biscuits från Lily's Kitchen till Moltas på Whole Foods. Kikade i affärer, bland annat Yumchaa men de hade inte teet jag sökte, och stannade sedan på älskade Damson & Co för lunch.
 
Sjögräsallad (samphire) med perfekt marinerad bläckfisk, spenat & sesamfrön, en liten skål gröna grönsaker med chili- och vitlökvinägrette och en surdegstoast med svampar sauterade i olivolja. Det var väldigt gott och jag återfick hoppet om mat.
 
Drack sedan min havrelatte, antecknade i min bok och tittade på människor.
 
Köpte ett surdegsrågbröd med olika fröer på Whole Foods och prövade underbart kallbryggt kaffe, kryddiga oliver, spännande röror och andra mumsbitar. Tog sedan tunnelbanan till Covent Garden och kikade i affärer och olika tehandlar. 
 
Fick handvård av Ohad på Sakaré och gick därifrån med ett manikyrsätt från Döda Havet med en passionfruktshandkräm och några gratis-tvålar.
 
Promerade mot tunnelbanan och prövade på vägen ett gott Oolong-te på East India Company. Åkte till Harrods och kikade omkring. Eventuellt kan teavdelningen ha ingått i kikningen.
 

Grå klänning - Mammas gamla
Rött spetslinne - Esprit
Vinröd spetskofta - Rosemunde
Konjaksfärgade kilklackar - Vagabond
Konjaksfärgad väska - Vera
Rött smyckessätt - Susanne Friis Bjørner
Beige trenchcoat - Banana Republic
Höstrutig halsduk - Mulberry
 
Samt vinröda strumpbyxor och blomma i håret.
 
Ställde (!) mig till slut på tåget med mina påsar och åkte tillbaka.
 
Tog på mig en gosig pyjamas (med mitt nya lila pyjamaslinne), invigde mitt äppelte och somnade med en känsla av hopp och ett trött leende på läpparna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: