Un pique-nique français


•Blandning av gröna bönor {brytbönor, ärtor & bondbönor}
•Ratatouille i glasburk 
•Algröra med grönssaksstavar
•Baguette (glutenfri) med avokado & groddar
 Get- och fårostar från Fromageriet
•Krämiga franska fåryogurtar med bär & nötter

Åh, vad jag älskar picknicks och plockmat med tema! Allt är ekologiskt och det vart en ganska perfekt kombination. Först dem underbara gröna grönsakerna (skulle nästan kunna äta bara dem...), och därefter ratatouille. Den var så klart inte som hemmagjord, men ändå. Sedan följde algröran som var bland det bästa jag åt i Frankrike, men så älskar jag ju alger också... Det enda jag egentligen kände var onödigt för mig var baguetten, men samtidigt är det så franskt och var därför trevligt ändå. Givetvis var avokado och groddar fantastiskt som alltid. 
 
Till efterrätt började jag med underbar fransk krämig fåryoghurt med färska bär och nötter. Det är något speciellt med franska yoghurtar (speciellt dem i glasburk och från Fromagerier!). De är krämigare och bara... Mums! (Min mamma hade en fikon/kanelyoghurt.) Sedan lyxade jag ännu mer med fem sorters får- och getostar och min favorit var - som vanligt - den mögligaste. Nom nom. Underbart! (Och att sitta på en bänk i en lummig liten allé på bland ängar och hagar i solen gjorde det inte sämre direkt...)


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: