Lucka 22: Julstök

 
Idag vid tio träffade jag Susanna på Sveavägen för att yoga tillsammans. Det var fantastiskt och åh, vad jag har saknat henne! När våra energier förenas blir det ett så vackert flow att jag ler resten av dagen. Shay, som ledde klassen, är också otroligt duktig så det var kul. 
 
Efter yogan mötte vi Gregory för lunch på Reload Superfood Bar (mamma bjöd mig för att det inte blev en matlåda från igår). Det var så mysigt och under den korta stunden hann vi (jag) fangirla Susannas förlovningsring från Greg, diskutera tiden efter den fysiska döden, julklappar och mina och Susannas studier. Nu går jag i tankar...
 
Från lunchen fick jag hoppa direkt på tunnelbanan och sedan bussen för att ta mig ut till Stora Essingen där jag denna vecka går på Akupunktur hos Doktor Nie. Jag fullkomligt älskar att vara där och få lite asienladdning. Ser ut som i en Miyazaki-film (hade jag sett några sot i hörnet hade jag inte blivit alltför förvånad) och jag skulle inte tacka nej till att vara där i flera veckor. Dessutom får jag i läxa varje gång att dricka ett underbart gott örtte på en kinesisk blomma som inte går att köpa på andra ställen än i Kina...
 
Från Dr Nie åkte jag hem, hämtade ut ett paket åt Farmor och fortsatte julstöket hemma. Himmel och pannkaka, det är så mycket som ska göras! Eftersom jag inte ätet gluten, socker,  laktos, rött kött eller potatis så lyckas jag med det äta precis noll rätter som andra lagar till vårt julbord vilket innebär att jag gör min version av allt. Igår bakade jag (om) pepparkakor och grönsakskaka, gravade lax och dagen innan det bryggde jag glögg, bakade vörtbröd, julfröknäcke och två sorters biscotti (saffran respektive chai-pekan). Idag har jag lagt in citronsill, senap-pepparrotssill och currysill, glaserat peppisar och torkat chaipekannötter. Imorgon ska jag griljera kalkonskinka, rulla kycklingköttbullar och förbereda tomtegröt (brysselkål, grönkål och rödkål får jag göra dagen efter). Allt detta gör jag dock med glädje, för det är mitt val och jag älskar att ta hand om mig själv. 
 
Nu ska jag sova så godnattkramar till alla!
Namaste. 


 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: