Dag 2: Förvirring & jordärtskockor

 
Ansträngd? Inte alls...

Hej igen världen!
Idag gick jag upp vid halv åtta. Inte för att jag behövde, men för att jag verkligen tycker om att ha mycket av dagen kvar. Efter morotsgröt, ännu en mexikansk äggröra och lite sådant tog jag bussen till gymmet. Gymdelen gick bra och på stretchdelen så gick jag nästan ner i split på ena benet! Jobbigt nog så har jag sträckt ena benet, vilket känns i ett flertal asanas, men får hoppas att det ger med sig snabbare än när jag gjorde det i maj (och det varade till november...). 
 
Jag pratade med Uno, åt lunch och löste fredagskorsordet med mormor (temat var grönsaker - mys!). Sedan tog jag oväntat en powernap på tio min - var nog trött efter att ha vaknat av att mormor ramlade inatt (det gick bra, hon gjorde inte illa sig och larmtjänsten kom och lyfte upp henne på benen igen - hon sa att hon antagligen ramlat som straff för att hon skulle synda och äta kex med ädelost, haha). 
 
Något trött åkte jag till Sveavägen och yogade och kom fram till att det var ett dumt val att gymma innan yogan. Jag hade trott att min träningsverk kommer dagen efter, så det bör inte vara ett problem - men icke! Min musker var ju givetvis trötta ändå, men ja ja... För övrigt bekymrar yogan mig för jag känner inte att jag har hittat en bra klass än...
 
Tillbaka i lägenheten lagade jag hasselrötter (bland annat jordärtskocka, mmm...), ajvarbakad torsk och ångade flower sprouts, haricot verts och sockerärtor och det åt jag och mormor (fast mormor hade potatis), följt av chaite och en skål yoghurtkvarg med min egenrostade vintermüsli, rmedan vi såg På Spåret och Skavlan och löste vidare på krysset. 
 
Nu känner jag träningsverken komma och hoppas att jag fortfarande klarar av att jobba kväll imorgon utan att det märks att jag är trött.
 
Godnatt och sov gott!
Namaste, Johanna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: