Julklappar 2015

 
Gymskor (Nike zoom fit agility) i svart och rosa från mamma
Fyra middagstallrikar (Plissé) från Pillivuyt från Farmor
Harry Potter och de vises sten med illustrationer från Mormor
Två set förrättsbestick (Nuevo Milano) från Alessi från Familjen i Malung
Mina hjältinnor av Samantha Ellis från Farmor
Min nya mat (Matbok 2) av Linda Liljefelt från mamma
Pyjamas med rosa linne och blommiga shorts från Cath Kidston från Mormor
Nytt rödvitrutigt förkläde från Moltas
Träningströja (Zip Jacket) i magenta från Röhnisch från Mamma
Rosablommigt träningslinne från Röhnisch från Mamma
Vintertights (Petra Warm Tights) från Röhnisch från Mamma
 
Här är majoriteten av julklapparna jag fick och de flesta väl behövda. De senaste halvåret har jag gymmat i mina bruna Hilfigers och tränat i en grå plysch (som blir äckligt fort) från sjuan. Tightsen var mer än välkomna till vårt kalla land (kände knappt min rumpa första veckan tillbaka i Sverige...), och det blommiga linnet kom med på grund av mellandagsrea. Tallrikarna hade jag tänkt börja samla på, då de påminner om Swedish Grace-serien som jag har fått lite i (efter att ha ätit yogurt från Arla), fast är enligt mig snyggare. Besticken är i samma serie som matbesticken jag fick när jag tog studenten. Boken kom oväntat från farmor, men hon brukar ha koll på litteratur (jag läser den just nu faktiskt!) och även Harry Potter boken kom ännu mer oväntat, fast från mormor, haha. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den, men den har vackra illustrationer och mormor hänger inte riktigt med i min relation till Harry Potter. Pyjamas får jag och mina kusiner varje jul från mormor, så det var inget konstigt där. Matboken av fina Linda blev jag riktigt glad över (jag önskade mig den, men trodde inte att jag skulle få den), det betyder mycket att få äta så att jag mår bra. Till sist har vi det nya förkläder som kanske inte var hundra procent nödvändigt (även om mitt gamla började bli lite äckligt), men jag använder det ju varje dag och det är jättesöt form på. I övrigt fick jag också nya springskor (Nike air zoom vomero 10 i pink pow hot lava) och en hårddisk, men de har inte kommit i min ägo än. Jag är som förstått mycket glad över mina presenter. 
Årets favoritjulklapp är antingen Mormors vattenflaskor med egendesignade framsidor (ritade och inplastade av mig) med frysbar mitt, eller Moster Annas badanke-tesil eller Klaras Frozen-paraply, Mammas "En mysigare vardag"-paket med blå morgonrock från Calvin Klein (kl 07.45), telåda där varje telapp är ett handgjort kuvert med ett fint meddelande (kl. 10.00) och en hemmagjord Sweet lemon and coconut scrub för händer och kropp (kl. 18.30). Svårt... Moster Annas rim vart i alla fall det bästa!
Hoppas andra också fått och gett fina presenter!

 
Om ditt gula gäng vill lyxa
använder de kanske skum
Men om att visa föredrar annat
hade du inget hum
 
Din nya vän gillar också
choklad, blommor och bär
Så tillsätt bara blad
och han kommer hålla dig kär
 
...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: