En morgon i maj

En morgon i maj. Tvekar för en sekund om månader inleds med en versal, men nej - jag är inte i engelska språket nu. 
Sitter på balkongen och läser i lotusställning. Dagens svåra soduko i DN klart; tidningens insändarsida läst och i övrigt slött igenombläddrad. 
En tre fjärdedelars äten grötskål bredvid mig. Majoriteten av jordnötssmöret kvar, sparat till sist. 
Solen skiner, men vinden fläktar svagt. Trädens grönska exploderade igår och det kommer bli sommar. Jag borde nog vara glad, men min färgätmigej-himmel i samma nyans som den senaste blombuketten jag plockade till mormor kantas av framtidsmoln.
Imorse kändes inte min morgonyogarutin rätt så jag lyssnade och satt istället med det. Det är framsteg.
Dem knubbiga tomatplantorna håller mig sällskap varje morgon nu och pumpabebisarna också. Jag undrar var de kommer bo när de blir stora. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: