Kall temperatur, varmt hjärta

Dagarna springer över himlen likt moln då det blåser. Halvvägs genom oktober och temperaturen har droppat - snart måste jag ställa mig på tå på en stol för att ta ner täcket från överskåpet i hallen och stoppa det i påslakanet.  
 
När jag öppnar uteplatsdörren hör jag hur det blåser kallt; träden susar och jag kurar upp mig i soffan med tända bivaxljus och en kopp ayurvediskt kryddad varm kokosmjölk. Tänker. Det är mycket som händer nu. 
 
De senaste dagarna har tomatplantan frusit och trumpet protesterat genom att bara ge mig några små kalla tomater och blänga på mig från uteplatsen så fort jag kikat ut genom fönstret. Inom dem närmsta två veckorna har jag två stora grupparbeten som ska redovisas och lämnas in, en kursavslutande tenta och en omfattande litterturstudie, så jag pluggar mest hela tiden, men i söndags unnade jag mig dock en liten paus för att åka till Träslövs Trädgård. Cyklade genom ösregnet och blev så blöt att jag knappt fick av mig de strumpbyxorna när jag kom tillbaka. Höstiga löv överallt och kalla fingrar. Naturen är verkligen vacker nu. En liten påse Up Pink (rosa tulpanlökar) följde med mig tillbaka på pakethållaren och de ska sättas i tomatkrukan för att komma upp i vår.

Tempot har saktat ner (även om skolan inte gör det), och jag njuter av årstiden. Ibland kan jag sitta och titta ut genom fönstret på regnet och bli alledels överväldigad. Det finns så mycket vackert, ta vara på det. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: