Oktoberfest


I torsdags var studentföreningen WESTs årliga Oktoberfest nere på Harrys bar. Bordsplacering med tyska lagnamn (jag ville vara i Sauerkraut), WESTs dricklåtar, en tysk oktobertallrik (där enbart pommes frittesen verkade uppskattas på), dans och fina (samt mindre fina) oktoberfestkläder. Jag hade trevligt - främst för att jag älskar att klä upp mig - och var till och med kvar till klockan tolv, vilket är ganska galet om en känner mig. För övrigt vet jag inte om det heter "dricklåtar", men jag syftar i alla fall på låtar i stil med "hej tomtegubbar", fast i WEST-versioner. Att bro på "hej tomtegubbar", så tänker jag för mycket på jul för vad som är okej, med tanke på att det bara är mitten av oktober... Oavsett var dricklåtarna roliga, även om jag är nykterist, och faktiskt så kan ju jag sjunga smoothielåtar, hur galet är inte det? Auf weidersehen!


All cred till Simon Lautrup för bilderna. Särskilt nummer två uppifrån.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: