Dowager countess of Grantham

 
Om de kunde göra en spin off med Violet Crawley på samma sätt som Vänner gjorde med Joey (fast lyckad), så hade livet varit mer perfekt. Jag menar, förstår ni hur episkt det hade varit? Hon är så himla bra att jag inte kan finna ord för det! Dame Maggie Smith är nog min favoritskådespelare... 

.
 
Hennes småljud är verkligen fenomenala...
 
.
 
 
DET HÄR ÄR DET BÄSTA 6.22 MINUTRARNA JAG SETT.
Och att bero på Downton:

En annan sak jag länge funderat över: räknas Mary som det bästa som hänt under nittonhundratalet eller under tiotalet? För om det är det sistnämnda: att Mary var det bästa som hände tiotalet - och vi drar slutsatsen att Blair Waldorf var det bästa som hände nollnolltalet - så innebär det att om tre år, vid tjugotalets början, så kan jag börja spana efter en ny guru! (!!!) Om Mary räknas som nittonhundra och Blair tvåtusen så måste världen vänta till tjugoett börjar och det är jag för otålig för.Nej, jag räknar dem nog som nollnoll och tio!

Jag vet att detta är en lite oklar del av mig eftersom jag utger mig för att knappt se några program på tv och det gör jag inte. Det mesta är verkligen... Jag ska inte säga "crap", men inte för mig. Downton (och Gossip Girl) är dock master pieces så det är en annan grej. 

Är för övrigt tillbaka i Varberg om jag inte nämnt det och idag har jag promenerat till lördagsmarknaden där jag överutnyttjat provsmakningen av oliver, nötter och rödbetsmjölksyra, samt fyndat underbar mangold som min krav-bror Jonas lät mig få för ett pangpris. Därefter hämtade jag en vägghylla på Mio, åt lunch, cyklade runt i stan för att hitta skruvar till min nya hylla (vilket jag - till min stora förvåning - gjorde), duschade och bastade på gymmet, pluggade och tvättade. Åt zucchinipasta med maskrospesto, mangold, spenat och hampa till middag, följt av en skål spirulina med chia, hallon och valnötter. Gottigotti. Såg på Downton samtidigt. Gottigotti deluxe. Fast jag äter visserligen zoodles med någon röra i princip varje vecka och spirulina nära på varje dag. Men ändå. Glöm inte att njuta av tillvaron ni också. Namaste, Johanna. 

P.S. Har någon gång läst en text från ett likasinnat fan som hade en teori om att Marys barnbarn var Blair mormor eller något sådant. Fanfic världen är beyond me ibland alltså...

P.S.2. Om någon kan förklara varför jag plötsligt har över 100 besökare om dagen så skulle det lösa ett mysterium för mig?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: