Saltyoga och detox

 
I julklapp så gav jag mamma en låda med tema "detox" (eftersom jag ville ge henne en större inblick i min värld) där huvuddelen var saltyoga för två och för en vecka sedan så genomförde vi det! Vi tog tunnelbanan in till Stockholm Saltspa i Gamla Stan och gick där på ett privat hathapass i saltrum. Det var underbart mysigt och renande! Jag riktigt kände de helande effekterna! Rummet har väggar och tak rappade med salt, golvet är som en saltstrand och längs väggarna fanns saltlyktor (extra bra med alla negativa joner efter påsk och all fisk!). Efteråt åt vi lunch på Mahalo och på kvällen lagade jag varsin avgiftande bowl havspagetti med bland annat zoodles, gucca, koriander och nötpesto med aktiverat kol följt av lyxchia. Det var en mycket lyckad present.
 
För er som är intresserade: Naturligt salt bidrar ju vid inandning till att skapa en basisk inre miljö (till skillnad från den sura miljö som allt för många människor idag skapar i och med en processad och stressig livsstil, och i vilken dåliga bakterier växer). Eftersom onda bakterier kan inte överleva i en basisk miljö, så resulterar saltet i att de dör och kroppen får tillfälle att läka sig själv (tänk på hur människor förr i tiden rekommenderades att åka till havet för att andas havsluft). Det är väl den främsta fördelen, sedan finns en massa andra trevliga sidoeffekter också! Det är en vanlig behandling i gammal traditionell medicin från östeuropa där de har saltgruvor. 
 
Saltyoga på Stockholm Saltspa kostar för övrigt 400 kronor per person och går att köpa på deras hemsida. Jag rekommenderar det till alla som har möjlighet! Namaste, Johanna. 
 
 

Det rosa paketet (vänster bild) visar paketet i inslaget skick.
Så här såg detoxlådan ut då den öppnades! Hemmagjord body butter med aprikos och grapefrukt, lera från döda havet (till avgiftande ansiktsmask), en rostfri tungskrapa (ingår i ayurvediska dagliga rutiner) och ett presentkort på saltyoga för två.
 
 En saltstrand...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: