Hemma från hemma

Märkliga saker en hittar hemma efter att ha hyrt ut sin lägenhet. 

I måndags efter den sista mysoren på shalat för en obestämd, så åkte jag hem från Stockholm till hemma i Varberg - konstigt det där med olika hem, men samtidigt fint. Resan gick bra, jag börjar verkligen få in snitsen med att resa med mycket grejer. Varför resa lätt när en kan ta med sin torkugn liksom?
 
Det första jag gjorde när jag kommit hem var att gå rätt igenom och titta till mina växter på uteplatsen och de mådde okej, mer om det i ett annat inlägg. Efter det så undersökte jag lägenheten och mina saker eftersom allt ju varit uthyrt i nästan tre månader. Hittade några märkliga produkter i kylen (typ rapsolja som dessutom var i en plastförpackning?! Varför?) som jag ska skänka till någon, några silverfiskar här och där, blommigt toapapper (vem köper ens det? Det är verkligen fult, haha...), ett antal bananflugor (nu blir det upp till kamp), ett duschdraperi i PLAST (usch!), samt en märklig doft i köket. Efter att länge letat efter källan till doften la jag märke till att min favoritträslev var mörk, nästan svart, som om den blivit lämnad i vatten för länge... Sorgligt att den nu ligger i återvinningen, men jag väljer att tänka på våra fina stunder istället, som när jag köpte den i slutet av gymnasiet med tanken att jag skulle ha den då jag flyttade hemifrån, och på alla gröter och currys vi rört ner kärlek i tillsammans. 
 
En slev kan jag hur som helst avvara och jag är i överlag nöjd med uthyrningen. Trots det blommiga toapappret och att obehagliga produkter som hamburgerdressing och salt med klumpförebyggande medel infiltrerat mitt hem. 
 
Igår började skolan och det känns härligt att vara tillbaka! Njuter av att få bo själv igen och sturkturera livet efter mestadels mig själv. Nu sitter jag och dricker spirulinasmoothie och ska snart ha möte om ett event-jobb. Därefter blir det att cykla ner till onsdagsmarknaden och handla, kanske svänger jag ner på kusten och tittar hur det ligger till på nypon och björnbär - vi får se. Det är så mycket att fixa nu! Igår var jag i bokhandeln, hos låssmeden och i frukt- och gröntbutiken, samt frostade av frysen och rensade ogräs.
Vi hörs snart! Namaste, Johanna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: