Mystery solved

Löser mysterier på Kaffeverket. 
 
En gång skrev Nea ett inlägg på sin dåvarande bokblogg, där hon undrade hur en fixade ett fejkleg eftersom hennes bibliotek höll i någon form av bokcirkel där en max fick vara tretton år. En kort tid efter detta så fick hon plötsligt många fler bloggbesökare än vanligt och eftersom hennes bloggportal visade hur människor hittat dit, så kunde hon se att alla dessa nya besökare var människor som sökt på "hur fixar man fejkleg?" Alltså: här har en massa människor som troligtvis vill dricka eller köpa alkohol lite tidigare än lagen försökt hitta en metod för det och då hamnat på femtonåriga Neas bokblogg där hon inte ger en metod, och dessutom drömmer om leget för att gå som yngre än vad hon är och det för att prata om böcker. Älskar det! Har skrattat för mig själv i flera dagar åt hur roligt det är, haha!
 
Hur som helst så ledde detta till en insikt: jag har ju haft ett oklart stort antal bloggbesökare utan att förstå varför. Sedan jag öppnade bloggen igen för ett drygt år sedan så har jag ju inte aktivt försökt sprida den, utan de som vet om den har antingen troget och (o)regelbundet gått in för att titta om den fortfarande är låst (tippar på att detta är typ två personer), och resterande har hört mig säga något i stil med "jag ska bara ta en bild till bloggen". Men nu plötsligt föll allt på plats! Eftersom jag delar namn med "Arboga-kvinnan" (hon som är dömd för mord på flera familjemedlemmar) så är det givetvis människor som sökt på vårt namn och då hittat mig! Kanske inte det sättet jag skulle önska att människor hittar min blogg på, men i alla fall ett mysterium mindre. Jag förstår besvikelsen hos många som trott att det hittat in i en mördares hjärna, för även om det inte är något som en skämtar om så skulle det onekligen vara intressant. Föreställer mig dock att dessa besökare ganska snabbt inser att jag är någon annan eftersom jag är blond, tjugoett år och min blogg har för mycket kärlek för att det ska stämma. Så summan av kardemumman: jag skulle inte betrakta mig som skyldig till mord och jag och Nea hade lika mysigt som vanligt.
Namaste, Johanna.
 
P.S. Den halvätna chiagröten med bär och utsmetat jordnötssmör (på bilden) var medhavd eftersom vi tänkt att vi skulle ha medhavd frukost-picknick någonstans, men från det att jag gick upp vid fem, packade och åkte till min yoga till kvart över nio då vi möttes så förändrades vädret. Redan när jag tog bussen från shalat till min naprapat så hade det blivit grått och kallt och vi beslutade oss då för att mötas på Kaffeverket istället, där de var söta nog att låta mig äta min egen burk eftersom Nea ändå skulle beställa (lite med anledning att den initiala planen var att jag sedan skulle köpa med mig vegansalladen som lunch, men så hade de slut på tahinidressing och övergav jag det). 
 
P.P.S. Pärmen "Johannas vuxenpapper" motsvaras av Neas "Viktiga papper" - hur fint är inte det? Så föråldrad (men kanske egentligen bättre...?) metod att fortfarande ha pärmar, och ännu bättre att bådas har kvar samma etikett på ryggen trots att vi för länge sedan slutat känna den där speciella sortens vördnad inför att få ett papper som var vuxet och viktigt. 
Amanda
2017-07-10 @ 17:32:30

Haha asså det där med Arbogakvinnan är ju faktiskt ganska roligt..! Kanske inte ett namn man vill förknippas med, men ändå! :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: