Mina varor


 
I veckan så hände något mycket oväntat, men ack så trevligt: jag fick mail om "Mina varor" från ICA och de var bra!
 
För er som är medlemmar på ICA, så vet ni att en varje månad får en sammanställning av sina inköp, en eventuell rabattcheck baserade på ens poäng och åtta stycken "Mina varor". Dessa åtta varor ska basera sig på vad en "brukar köpa" och jag har trilskats med ICA en hel del om detta. Bakgrunden är att när jag började handla all min mat själv så väntade jag med spänning på att få se vilka varor jag skulle få, men så kom kuvertet och pappret var tomt! I ena hörnet stod en liten notis om att de inte lyckats engagera någon av leverantörerna till de varor jag brukar handla, vilket gjorde mig snopen. Efter att ha ringt in och klagat så har jag dock stabilt varje månad fått i alla fall tre varor: 
  • 1 kg eko morötter - brukade handla 1 kg/veckan tidigare 
  • 100 g ICAs eko nötter - är visserligen misstänksam mot mandlarna, men valnötterna går
  • 1 burk crunchy jordnötssmör från GoGreen - kärlek!
Det har varit realtivt bra erbjudanden som jag gladeligen utnyttjat, men det har dock aldrig varit fler än tre - förrän nu! I torsdags kom mejlet med hela sex(!!!) varor :
  • 100 g  ICAs eko nötter - som förrut 
  • ICA eko fröknäcke - vanligtvis gör jag själv, men dessa nyttjas när jag är iväg!
  • 750 g eko havregryn - har typ världens lager havregryn, men ändå!
  • Sardiner - köper någon gång i månaden (sköljer av) och har på fröknäcke, så yay!
  • 500 g eko röda/gröna linser - går alltid åt
  • 300 g eko chiafrön - går också alltid åt
(De två sista varorna på bilden är veckans studenterbjudanden - inget jag skulle gå nära, hehe)

Summan av kardemumman så är jag mycket glad för detta! Jag vet att det bara handlar om en-två kronor per produkt en gång, men det gör skillnad! Har ni fått varor? Vad för varor? Tycker verkligen att det är spännande!
 
Njut av maten vi har! Namaste, Johanna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: