Polka striped tulips



Jag är förälskad. 
   Solen ger oss värmande strålar och jag gör mitt bästa för att tacka, böjer nacken och för samman händerna mot den blå himlen. Shanti. 
   I bikini på den lilla uteplatsen kisar jag mot mina tulpaner; efter de senaste givande dagarna slog igår den första ut och idag den andra och de är så bedårande att jag kan inte sluta kika på dem. Polkarandiga med blekt gult i mitten. Påminner om om hemmagjord kokoslillyoghurt med hallon och solsken.
   I pallkragen tittar morotsbarnen upp i två små rader, och inne i miniväxthuset stack igår några bebispumpor och bebisbönor fram sina hjärtblad - så gulliga... En vaxböna stack till och med ut sin rot åt fel håll ur torvkrukan, såg ut som en liten fot!
   Tur att hjärtat har en så stor kapacitet för annars hade jag inte klarat av alla moderskänslor här där jag ligger på rygg och blundar mot solen. Tar en klunk vatten och njuter av hur underbar världen är.
   Och så tulpanerna. I oktober skrev jag om när jag inhandlat dessa - så länge sedan det var och ändå alldels nyss. Märkligt. Jag tar en klunk till från vattenflaskan och sätter mig långsamt upp medan jag ströbläddrar i min bok och lyssnar på humlornas surrande, bilarnas avlägsna brus och musiken och småpratet från balkonger ovanför mig. Det luktade sommar när jag cyklade från campus och även om skinnryggsäcken med en japansk jordgubbe är fylld av skolböcker så kan de vänta. 
  Just nu tänker jag bara njuta.
Amanda
2017-05-04 @ 18:54:59

SÅÅÅ FINA!!! <333

Du måste verkligen lära mig det här med växter. Alltså Julli har ju överlåtit ansvaret för sina växter till mig denna termin... Hon har verkligen ansträngt sig och t o m skrivit lappar på dom, instruktioner på hur dom ska skötas OCH lagt in vattningspåminnelser till mig i min mobil. OCH ÄNDÅ ÄR EN AV DOM VERKLIGEN PÅ VÄG ATT GE UPP TOTALT. ALLTSÅ DET ÄR VERKLIGEN ILLA. HELP PLEASE.

Så alltså: Kan du inte skriva ett blogginlägg med lite odlingstips för oss extremt okunniga? Alltså verkligen på basicnivå. Så att även en växtanalfabet som jag förstår.

Svar: Tack! <3 Och det är ju en jättefin idé! Vet dock inte riktigt vad jag skulle skriva, men jag ska klura på det! ^_^ Hoppas du fått låna Jullis vattenkanna! :')
Johanna Möller




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: