Såjordstider

 
Titta på mina små barn! Dessa bilder togs för en dryg vecka sedan då jag planterade om bebispumpaplantorna till större, och nu är både de och moröttsbebisarna (vänstra bilden) dubbelt så höga - så mycket moderskänslor! Även spenaten och persiljan har kommit upp, liksom luktärtorna till mamma. Hoppas att de alla kraftar till sig till innan jag åker, så att de som ska transporteras till Stockholm klarar resan, och de som ska stå kvar kan gallras för att vara närmare tre månader utan mig. Det känns lite jobbigt att lämna dem - vill ta med hela pallkragen, haha!

I övrigt så har jag supermycket i skolan nu, vilket känns ovant för mig eftersom så mycket är praktiskt. Arrangerar ett konst-evenemang i helgen och nästa vecka är det en stor tvådagars kickoff med Mästarnas Mästare-tema. Och så en fyratimmars hemtenta (!), två seminarium och tre inlämningar på det. Det gör dock inget för jag är glad ändå (önskar bara att mitt ben också skulle bli glatt för jag har så mycket träningsabstinens att jag nästan spricker). Njuta av solen! Namaste, Johanna. 
 
P.S. Gjorde en jättegod lasagne i förrgår, men hade missberäknat hur sugen jag var på lagret av marinerade svampar och lagret av tomatsås att jag bara fick färs, zucchini och ost kvar. Detta resulterade i att jag gjorde en sallad som lunch och hade mackor med färs till och dessa mackor blev gudomliga! Hade på zucchini, färs och toppade med lite arame och basilika och det var alltså himmelriket!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: