Höststök i min bubbla

 
Här ser ni lite höstpyssel från förra veckan - torkning av örter och svamp, samt sättning av tulpaner inför våren. Torkar just nu två sorters oregano, salvia, timjan och libbsticka från Monas örtträdgård och ännu mera trattkantareller. Förra gången jag plockade svamp åt jag ju upp nära hälften på en gång, men den här gången har jag hållit mig. Förra gången stod torklådan på bordet och då luktade hela lägenheten svamp, men nu står den på golvet och märkligt nog så känner jag nu bara lukten när jag ligger på golvet, haha! Ytterst konstigt!
 
Känns mysigt att sätta tulpaner och den här gången blev det Salmon Prince i orange och rosa - längtar redan tills att de kommer upp! Funderar även på vad jag ska sätta i pallkragen, men är inte alls säker. Kanske grönkål, gurkört och honungsfacelia... Får se - har ju åtminstone tre veckor på mig! Återkommer!
 
Namaste, Johanna



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: