Regn på Södermalm

Cumulus?

Förra tisdagen åkte jag till Stockholm för att eventjobba på Comic Con (internationell mässa för populärkultur) från fredag till söndag. Mina föräldrar var bortresta så jag fick huset för mig själv, vilket var väldigt skönt. Kunde dansa runt hur mycket jag ville och få äta i tystnad med full koncentration. 
 
Det var varmare i Stockholm än i Varberg, kanske på grund av att Stockholm inte ligger mot öppet hav. Men det var också mörkare. På morgnarna när jag steg upp skapade molnen helt otroliga soluppgångar i orangerosa som jag hade stannat och tittat på i timmar och det inte varit för att shalat var ännu mer lockande. 
 
Onsdagen var jag en sväng i Hötorghallarna för att handla åt mormor (och samtidigt passa på att säga hej till Konstantin), och sedan spenderade jag eftermiddagen med henne. Gick igenom grunderna på hennes nya iPad, löste korsord och åt avokado. 
 
På kvällen åt jag middag med en efterlängtad Sara hemma i huset. Vi satt i köket som har höstgardiner och duk och tiden försvann på tok för fort, men jag var glad över att vi i alla fall sågs. Förundras över hennes liv på KTH och hur cool hon är. 
 

Regn ¦ Två promenadspeppade själar ¦ Benen till två promenadspeppade själar som inte vill bli förkylda 

 På torsdagsmorgonen - eftersom jag ändå befinner mig på Söder - tog jag och Esmeralda en promenad i regnet. Vi möttes i slussen och promenerade Götgatan ner under hennes paraply medan regnet smattrade. Det var ett väldigt vackert regn och egentligen hade vi båda gått betydligt längre, men eftersom vi ville undvika förkylningar hamnade vi på en bänk i Ringen. Hon berättade om yogastudion hon är med och grundar och det låter otroligt - tänk att jag om ett tag kan gå lektioner för henne! 
 

Borgen-Ollie och jag ¦ Mat :)

Jag och Ollie bestämde att vi skulle mötas halvvägs vilket resulterade i att vi åkte om varandra innan vi lyckades hamna på samma station. Vi lunchade och jag frågade ut henne om livet i borgen (aka Handels) och jobbade akivt med att dra ner henne till marknivå eftersom hon börjat tala i tredje person, haha. Så roligt att hon för en månad sedan låg på en surfbräda i Atlanten dagarna i ända och nu är i skolan på tok för sent. Vi har dock samma livsmål så allt är under kontroll.
 
Även denna lunch tog slut för fort (eftersom Ollie behövde åka tillbaka till borgen), och jag började istället ta itu med min inköpslista, vilken såg ut som följande:
  • Sötpotatis
  • Skrivbok
  • Flamingo
Sötpotatisen var egentligen det enda jag lyckades bra med, men de andra två ärendena är under kontroll. Efter att ha dansat barfota ett tag i regnet ute i trädgården så gick jag in och gjorde curry på min sötpotatis och därefter började mina intensiva Comic Con-dagar vilka kommer i ett annat inlägg. 
 
Jag är verkligen glad att jag har dessa fem fina människor i mitt liv och skulle helst haft minst en heldag med varje.  Är dock tacksam att jag överhuvudtaget hann träffa dem eftersom jag ursprungligen var (felaktigt visade det sig) schemalagd för jobb både onsdag och torsdag. Tråkigt med mindre arbete, men desto bättre med mer kärlek. 
Ta vara på varandra och se regnet som det är. Namaste, Johanna
 

14/9 Prasarita Padottanasa C; kom ner med händerna (ass)
18/9 Urvda Danurasana; händer på anklar (ass)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: