No 3 till varför Stockholm är bäst

(null)
(null)
"Solen lyser... Men den värmer inte!"


Mötte Erika inne i stan och vi åkte tillsammans hem till hennes och Mickes nya lägenhet i Gubbängen. Det var bara en vecka sedan de flyttade in, och lägenheten var riktigt fin med mycket ljus och stora rum. Vi satt i deras vardagsrumssoffa och åt sushi respektive en basic bowl med grönsaker och tofu, och pratade i flera timmar. Det var så mysigt att ses och jag är verkligen glad för hennes skull! (Dels för lägenheten, men främst för Micke!)


(null)
 
(null)
"Det vart en bra bild [att ta uppifrån] ändå?! Notera att min ena hand är jättefin och feminin och den andra är en monsterhand?"

Sandy och jag tog sällskap in till stan för att uträtta diverse ärenden och alla hennes gick superbra medan alla mina failde, men vi var lika glada båda två för det. Lunchade på It's Pleat (som jag inte hade varit på än i och med Varberg life) och det var helt okej. Vi skulle egentligen diskuterat universum, men det var för soligt för att bli djupa så vi diskuterade livet och allt annat istället. Jag fick höra om livet i Vässan, Sandys lösningar när hon är i knipa och se bilder på Charlie (kattungen hon snart får hem!). I övrigt så behövde hon passera Sephora och jag blev väldigt fascinerad av världen där inne - förstod nästan ingenting när hon och butiksbiträdet pratade om olika effekter och täckningar, haha. Anyway: så fint att ses! Hoppas hon kommer och hälsar på mig nästa termin!


(null)
"När vi träffades förra gången så blev mina föräldrar upprörda över att jag glömt fråga hur det känns att heta Johanna Möller eftersom vi diskuterat det så mycket, så: hur känns det att heta Johanna Möller?" [Med tanke på Arbogakvinnan.)

Tog en långpromenad på långfredagen (någon form av långception...?) med Maia och Moltas runt Sicklasjön. Vi pratade mycket om Sydafrika som vi ju båda varit i tidigare i år, samt om att ha ett intresse som en älskar mer än allt annat. När vi umgick i grundskolan så hade ju varken jag börjat praktisera yoga eller hon friidrott, så det är intressant att se hur det påverkar den andra och att hitta likheter. Jag är så glad att hon hittat friidrotten!


Bättre sent än aldrig att jag kommer igång med uppdateringen från Stckholm!
Namaste, Johanna
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: