Storys om Livet i Varberg

 
Flödet i all ära, men storys! Jag tänkte att det var dags att uppdatera lite om mitt nuvarande liv (och inte bara Sydafrika-livet), men när jag började ladda upp bilder och skriva om dem så kändes allt så bekant. Jag insåg att det var för att jag redan skrivit i princip allt på min story på instagram och det gjorde mig glad, för jag tycker om att refleketera mitt verkliga liv. Det är viktigt att vara sann mot andra, men även mot sig själv.
 
Så vad har jag gjort sedan jag kom hem till Varberg?
 
Jag har tittat en hel del på Albus och jorden under honom som om bara någon månad borde blomma, samt haft trädgårdsabstinens och groddat extra mycket. Jag har upptäckt att  stora salen på Atletica (gymmet) ibland är ledig och att jag kan praktisera där om jag känner för att cykla dit först. Jag har sett klart Gran Hotel (vad gör jag nu?), och i min förvirring sett en massa Skavlan och dokumentärer som vanligt, samt början på Björnbröder för att jag älskar musiken och mindes början som supercool (den var mer än supercool!). Jag har upptäckt att mina tulpaner kommit upp (!) och haft oroliga moderskänslor för dem eftersom det ska ske först i april. Jag har, trots Atleticas sal, mest praktiserat hemma och min rygg har börjat bli lite bättre. Jag har fyndat frusna zucchinis (försämras näringsvärdet om de är mjuka på grund av tidigare frysning mån tro?) och generellt hållt på med mat.

Det som inte reflekterats i min story är väl att jag pluggat en hel del - läser just nu Ekonomistyrning och Projektbaserat Utvecklingsarbete, men den sista storyn från innan jag lämnade Stockholm var med plugg så storyn är fortfarande autentisk i sin helhet. 

I övrigt så har det varit superkallt i Varberg (liksom det verkar vara i hela Sverige), och jag har nästan förfrusit fingrarna av att cykla till stora coop för att de har fått in den mest stabila tofun jag har kännedom om (Yipin). När vi är inne på mat - hur glada är vi inte över att Willys/Axfoods tagit in sockerfri kokosyoghurt utan en massa skit i? Visserligen superdyr och min egen är mycket bättre ur alla aspekter, men ändå - kul när samhället går i rätt riktning! Det sista jag gjort är att storstäda, vilket nämndes i en av mina storys men som jag kändes borde varit mer fokus på pga det tar verkligen sin lilla tid. Nu har jag i alla fall legat på mage och skurat under sängen, dragit ut spisen och skrubbat där bakom och generellt gjort sådant alla måste göra.

Livet i Varberg rullar på och jag har trivts med att vara tillbaka. Lyssna på kroppen och reflektera. 
Namaste, Johanna
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: