Myskväll hos Ollie


Min matlagningsasana - trädet // God mat och skratt som vanligt

I måndags efter en - som vanligt - fin yinyogaklass för Lasse så åkte jag till Handels för att hämta Ollie. Hon slutade vid 21.00 och jag kom dit ett tag efter åtta, så satt och tittade medan hon repeterade inför ett spex. Eftersom vi inte har sådant i Varberg var det väldigt roligt! När hon slutat tog vi tunnelbanan till hennes lägenhet på Östermalm, bytte om till sovkläder och jag fick agera kock medan hon assisterade. Det blev svampquinotto med vitt vin, hemmagjord rawmesan, rosmarin och misobakad butternut - mycket gott! Och det är alltid extra gott att äta med en annan foodgasmer, haha. Som vanligt så pratade vi jättemycket, så allt blev sent och när vi avslutat efterrätten (chunky monkey nice cream med swirls av kakao, jordnötssmör och hampa) var klockan närmare ett. Jag har aldrig sett någon somna så fort som hon gjorde, haha. Dock så somnade jag väldigt snabbt jag med. Snabbt och med ett leende på läpparna. 

Alarmet började ringa sex nästa morgon och jag gick upp, klädde på mig, packade, kokade te och petade på Olivia var tionde minut. En och en halv timme från det att hennes alarm börjat ringa tog hon sig upp och efter en halvtimme var vi ute ur lägenheten. Tog sällis till Gamla Stan där hon gick av tunnelbanan för ett frukostmöte, medan jag själv fortsatte mot en väldigt, VÄLDIGT sen yoga. Det gick dock bra för jag var så laddad efter allt mys!
 
Önskar att jag kunde prata med och äta hos Olivia varje dag! Det är så viktigt med bra människor.
Namaste, Johanna 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: