Existensiella sommarkvällar

 
Nu är jag på väg hem från att ha träffat Nea vid Skinnis och det var så härligt! Älskar att sitta och prata med henne! Vi hade med mat (pad thai från Thaioasen och raw taco från Matapoteket), och tiden gick mycket fortare än jag skulle önskat. Trodde att klockan var halv åtta och så var den tio över nio... Vi pratade i alla fall om att gå upp tidigare för GM-djur, dystopier i relation till tiden och böcker som handlar om dystopier, att vi båda är mobilnummersnobbar, vandring (och snygga vandrarkillar), klättring (och snygga klätterkillar), lärares och omvärldens förhållningssätt till psykisk ohälsa, varandras midsomrar, normer som borde ifrågasättas (BB och kuvöser, vardagliga rörelser etc), problemet i att klä ut sig på temafester (det är ju osexigt att vara en frukt liksom), situationer då en är mognare än sina föräldrar, trädgårdsmästaren i Pettson och Findus, att vi var nära molnen på himlen, människor i bubblor, spiraliserade morötter, samhällets orimligt snabba utveckling och alla lördagmorgnar en väntat på att klockan skulle bli tio så att en fick slå numren en hade i huvudet och ringa kompisar för att fråga om de fick leka... Bland annat. Nu ska jag sova! Namaste, Johanna. 

Solnedgång från tunnelbanan - kommer aldrig sluta att förundras över himlen vid Skanstullsbron...
 
Nea när hon just öppnat en liten försenad födelsedagspresent från mig (en spirelli 2.0) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: