Jul utan lov

(null)(null)(null)
 
(null)
 
(null)
 
(null)

Med mina julkalenderluckor blev det lite uppdatering om vad jag egentligen gjorde och det kanske var bra för annat hade jag inte hunnit. Efter december 2013 bestämde jag mig för att inte stressa en till december, men nu blev det så i alla fall. Jag fick aldrig något jullov i år och visserligen så jobbade jag 75% på en leksaksaffär i Stockholm (i juletider) och pluggade samtidigt 100% nere i Varberg och pendlade emellan, samt var uppe på kvällen/natten och lagade julmat, gjorde en sextiosidig scrapbook till min mammas sextioårsdag (som tog över 60h sammanlagt), yogade på morgnarna (vilket var det enda som höll mig stabil - det var när jag inte gick dit på några dagar [och då jag bara yogade lite själv hemma] som ryggen låste sig), plus att jag planerade Afrika-resan, var djurvakt och sprang mellan diverse människor pga knäproblem, fotproblem och tarmfloreproblem MEN: det nog mer psykiska mekanismer som stressade mig, än de åttaganden jag gjort. Hur som helst är det nya tider nu och jag har lärt mig min läxa. Stressa inte. Så allihopa: stressa inte. För att citera min granne Hilda "det är sjukt ovärt att springa in i väggen." Namaste, Johanna.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: