Kåvepenin


Midsommarfrukost. Jag vet att bilden är ganska dålig,
men den är samtidigt lite söt med blommorna och Moltas i bakgrunden.


Jorgubbar! Jag hittade inte en enda dålig, kan ni se någon?

Det här fick jag med mig hem. Intressant att se en bild på min medicin, jag vet,
men eftersom det är det jag har sett det senaste dygnet får ni också göra det.
Och jag lade den på den fina kartongen jag fick med posten,
så det blev lite roligare i alla fall.

Jag han aldrig uppdatera igår för jag hade fullt upp hela dagen.
Jag blev väckt av mamma som sa att midsommarfrukost
var serverad ute i trädgården.
Färska jorgubbar med mjölk och råsocker och nygräddade scones.
Det var väldigt gott. Efter frukosten gick jag ner och duscha,
vilket nästan var skönt efter att ha legat i en soffa konstant i tre dagar.
Sen åkte jag och mamma in till doktorn.
Hon sa att min hals var jätteröd
och att det såg ut som att jag hade streptokocker,
men efter ett test visade det sig att det inte var så.
Jag fick Kåvepenin (penicillin) och hon sa
att om jag inte hade bättrat mig till på måndag så ska jag testas för körtelfeber.
Det är ju inte så kul, men vi får se.
Min huvudvärk är borta sen i torsdags,
men jag har ondare i halsen (svalget), samt ont i ena örat och tänderna.

Efter besöket hos doktorn åkte vi hem och Erika och Nina (Erikas mamma)
kom hem till oss och så firade vi här.
Vanligtvis brukar vi bara på Erikas land på Gotland,
men i år så blev det inte så. Det var i alla fall mysigt med massa jordgubbar och midsommarmat.
XOXO Honey♥
Emelie
2011-06-27 @ 13:37:44
URL: http://lillemi.blogg.se/

Du kanske har halsfluss.

Jag kände mig typ som dig. Men varje gång jag skulle svälja något fick jag ont i örat. Så vi åkte till doktorn och han sa att det inte var något fel på örat. Sen tittade han i halsen och sa att jag var på väg att få halsfluss :P

Kram och krya på dig :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: