Lag sjömän



 
Nollning på högskolan är inte alls desamma som nollning i gymnasiet. En skillnad är att namnet inte syftar på att en inte är värdig att vara etta än, utan på att en har noll högskolepoäng, men den främsta skillnaden är att syftet är att de nya eleverna ska ha roligt och känna sig välkomna.
 
Nollningsaktiviteterna höll på i fyra dagar och konceptet var att nollorna delades in i olika lag från blandade klasser tillsammans med ett gäng faddrar som höll koll på en. Jag var sjöman och spenderade därför förra veckan i blåvita kläder och sjömansmössa vilket var kul (önskar dock att jag varit Royal för då hade jag fått ha tiara...). Onsdagen bestod av småtävlingar på olika stationer, wraps (jag fick en sallad), och campusfest på kvällen. Torsdagen var det Nollnings-OS då lagen möttes två och två i olika grenar, hamburgargrillning (jag fick grillad abborre!) och pubrunda. Den, enligt mig, roligaste dagen var fredagen då det var poängjakt, kebabrullar (jag hade med matlåda) och sedan utgång till en nattklubb. Poängjakten hade uppgifter som "pierca dig" och "spring naken längs vallgraven", vilket folk gjorde (!). Själv så gjorde jag lite allt möjligt och ett urval av det ser ni på bilderna ovan: åk i en främlings kundvagn, krama en okänd, ät en myra, gal som en tupp på ICA här klättrade jag upp på spärrarna vilket tydligen inte var obligatoriskt) och agera skyltdocka. Min främsta kommentar på det är att myran var förvånanvärt salt! Hur som helst, så hade jag det trevligt!
 
Dagarna avslutades med finsittning på Societeten den fjärde dagen då olika nomineringar utdelades (årets kommentar, årets lagkamrat etc). Förrätt var västerbottenpaj med laxtartar för majoriteten och sallad med laxtartar för människor som inte kunde äta pajen. Det var okej smak, men den minimala salladen kändes väldigt orättvis rent mängdmässigt i jämförelse med pajbiten... Till huvudrätt blev det baconlindad fylld kycklingfilé med potatisbakelse och rostade grönsaker. Jag fick kycklingfilé med tärnad rotselleri samt rostade grönsaker. Kycklingen var tråkig och det var tyvärr väldigt lite grönsaker, men rotsellerin var otroligt god! (Kan ju dock bero på att jag älskar rotselleri.)
 
Jag är glad att jag var med på Nollningen, även om det kändes dyrt för min plånbok. Nya erfarenheter ska en alltid ta om möjligheten finns och det måste jag väl säga att detta var - om inte annat så har jag ju ätit en myra nu... Här följer lite bilder från innan finsittningen.

Sorgen när en blundar på halvbilden...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: