Gammal metod med ny teknik

 
Det här har jag ägnat mig åt idag - städning! Efter att äntligen fått ner den sista flyttkartongen i mitt förråd kändes det som ett bra läge att skura golven och inviga min nya pure effect. Eftersom jag inte haft råd med en dammsugare (och inte lär ha på ett bra tag...), så sopade jag först med min fina sop från Iris Hantverk. Det är så få verkliga (det vill säga inte online) större affärer som säljer plastfritt så jag är verkligen glad att den affären finns! Jag undviker ju då plast i största möjliga mån eftersom det är så onaturligt och innehåller kemikalier och hormonstörande ämnen som jag inte vill ha i min kropp (även så kallade "bra" plaster innehåller detta eftersom det är vad plast består av!). Min borste är i trä och naturborst med skyffel av plåt, och jag har även en superbra toaborste därifrån. En måste inte köpa plast bara för att det är normen!
 
Nog om det och över till något ännu mer spännande - pure effect! Jag var så exalterad när jag först fann denna produkt att ni inte kan ana! Det är helt enkelt en flaska fylld med mikroorganismer som gynnar den naturliga mikrovärlden som redan finns och äter alla farliga bakterier. Hur underbart är inte det? Jag tycker det känns så naturligt att istället för att slåss mot naturen med kemikalier så kan vi samverka och leva i symbios med den.
 
En ordenligt torktrasa ska jag köpa när jag får råd, men fram till det har jag en gammal handduk. Kände mig som en riktig piga där jag satt på golvet och gned med duken! Jag kompletterar min biostädning universalspray och glas-spray från Attitude som är ekologisk och har Kanadas främsta miljömärkning (vilket ställer ungefär dubbelt så höga krav som EUs svanmärkning... De är naturliga och gör inte anspråk på djur och natur som de produkter du ser i vanliga mataffärer och för mig gör det värt det dem extra kronorna. 
 
Utöver att ha städat idag, så har jag tagit det lugnt även om jag varit sysselsatt hela dagen. Lagt in rödbetor, småpluggat, skickat brev till mormor, letat frebrilt efter mina tvättpåsar (de är ännu borta!), varit på ett Hathapass och cyklat till strandpromenaden (drygt fem minuter bort) där jag plockat björnbär till en smulpaj jag bakade till söndagsmys. En ganska skön dag med andra ord.
 
Nu är klockan väldigt sen så ska gå och lägga mig inför en ny vecka. När bilder från Nollningen släpps så ska jag dela dem här, men tills dess: passa på att njuta extra av naturen nu när den är så vacker!
 
P.S. En balja/hink insåg jag tidigare i veckan att jag inte hade, så cyklade in till centrum och hittade en butik vid namn Handcraft där jag köpte den ovala plåtbaljan på bilden. Toppenbra att den är oval för då kan jag också göra fotbad i den...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: