Blueberry Peace Pie

Peaceful Pie med blåa bär och nötter, serverad med kokosyoghurt.
 
Denna paj serverade jag på min födelsedag. Hade aldrig bakat den tidigare, utan gjorde den helt på improvisation. Blåbär, björnbär och svarta vinbär och ett kane- och kardemummakryddat nöttäcke av valnöt, mandel och hasselnöt, och serverade med hemmagjord krämig kokosyoghurt. Inget mjöl, inget gluten, inget socker utöver bären (som räcker gott och väl) och ingen laktos. Fick många kommentarer om att den var jättegod och det gjorde mig glad. Att sluta fred med de som sårat en, med sitt förflutna och viktigast av allt sig själv är så otroligt viktigt och värdefullt. Fred börjar alltid på insidan och utan det kan det inte spridas globalt. Ett sätt att kommunicera fred till sin kropp är att inte äta socker (eller andra drogsubstanser), och detta skrev jag då jag delade bilden på Facebook via Instagram. Jag visste inte hur det skulle bemötas i ett samhälle där sockernormen har ett sådant fäste, men jag ville ändå säga det för om ingen gör det så kommer människor att fortsätta gå miste om sin fulla potential. Jag förstår att socker uppfattas som gott (det är ju det som socker gör - ändrar substanserna i hjärnan så att intag av det stimulerar belöningscentra), men det är inte nödvändigt. Det går att njuta precis lika mycket (BETYDLIGT MER!) av en paj utan socker (för att kunna det fullt ut måste en dock sockerdetoxa så att smaklökarna ändrs tillbaka till sitt naturliga tillstånd). Hur som helst, så delade jag alltså inlägget och efter några dagar så fann jag att underbara Linda Liljefält hade läst och delat det vidare på sin facebooksida Mitt Nya Liv. Uppskattning är så otroligt värdefullt och jag blev så otroligt glad. Avslutningsorden "Följ gärna denna unga dam, för din egen skull. Och för framtiden! ♥" gör mig alldeles varm inombords. En dag hoppas jag att alla människor ska älska sig själva, behandla sina kropp med respekt och leva i fred. Kram!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: