Ganesh Chaturthi

 
 
Idag började firandet av Ganesha över hela i Indien. Ganesha, som inom Hindusimen är visdomens gud, undanröjer så väl materiella som andliga hinder och skänker, utöver visdom, lycka, fömögenhet och framgång. På morgonens klass så yogade jag och riktade mina intentioner mot honom, som praktiskt nog finns förkroppsligad i en liten staty i vårt indiska skåp i shalan. 

I övrigt så var det så roligt idag för Lisa, som annars är så samlad på fredagen, hjälpte en människa med händerna och glömde räkna i Marichyasana D, så vi satt säkert dubbelt så länge. Det roligaste var att människan hon hjälpte satt i hörnet alla tittade mot, och en riktigt såg på Lisas rörelser när hon plötlsigt frös till då hon kom på sig själv, vände sig om och möttes av allas blickar, snabbt sa "fem!" och sedan började skratta, haha. Efter det blev hon busig och lät oss nästan inte komma ner från Utplutih, haha. Utanför berättade hon för mig att Guruji brukade gå på toa under Sirsasana (huvudstående), vilket är bland det bästa jag hört.
 
Jag hoppas ni alla haft en fin dag! Själv slutade jag mycket senare än jag trott, men eftersom jag och papi hade förberett för kronärtskocksskiva (eller snarare: jag hade förberett och han hade räknat med att det skulle bli av), så blev allt jättesent och jag borde sova för länge sedan - så det ska jag göra nu!
 
Jag önskar att era hinder försvinner och att ni istället finner visdom, lycka, förmögenhet ooh framgång.
Namaste, Johanna.


Fina Ganesh!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: