Lucka 23: Ett foto i timmen


04:50: Alarmet ringer och jag stiger upp - dags att börja dagen!
 
(null)
05.25 Väntar på tunnelbanan efter att gått runt hela perrongen eftersom spärren på min sida aldrig är öppen vid den tiden.
 
(null)
05:45 Framme vid mitt älskade Yogashala. Allt är mörkt och tyst och utanför står en gran och lyser ikapp med den fina ingångsskylten. Jag stiger in.
 
(null)
07:00 Fortfarande inne i shalan.
Är där till 07.25 då jag skyndar ut och tar tåg och buss mot resten av dagen.

  (null)
07.45 Jag väntar på bussen i mörka decembermorgonen.
 
(null)
 
08:05 Olivia öppnar dörren utan byxor, hälsar mig välkommen till hennes Östermalmscrib och vi kramas från höger sida. Som jag saknat henne! 
 
(null)
09:00 Sitter vid Ollies bord med tänd rökelse och äter acai bowls med bär, kokosyoghurt, jordnötssmör och aktiverade nötter. Pratar om hokus pokus, världen och sexuella utnyttjanden. 
(null)
10:00 Nallar på Olivias pluggtid och min duschtid för att prata lite mer. Och skratta. 
 
 
11:00 Jag lämnar Olivia och beger mig mot Rådmansgatan.
 
(null)
12:00 Sjukgymnastik på SATS. 
 
  (null)
13:00 Sjukgymnastiken går dåligt och förvirrat och jag får ont, så strecthar istället vilket inte heller går jättebra. Hinner inte duscha och basta som planerat pga tidigare tidsnallning, så 13.30 glider jag ut oduschad och tar tunnelbanan mot Söder. 
 
(null)
14:05 Kommer lite försent till min doktor Karin (det finns tydligen två Wollmar Yxkullsgatan-hållplatser), men hon har förståelse och jag får ligga på britsen medan hon behandlar mig.
 
 
15:00 Fortfarande kvar hos Karin. (Potentiellt mår jag inte fullt så dåligt av dessa två bönor som av cirka all annan mat... Ska testas när jag orkar.)
 
(null)
16:00 Påväg mot tunnelbanan hemåt och blir som vanligt tagen av människorna på bussen (titta på dem!)
 

17:00 Kökskaos (ungefär här börjar det bli lite väl stressigt och jag glömmer att fota)
 
 
18:00 Bakar aktiverade saffransbiscottis och chai-pekanbiscottis, kavlar ut tre plåtar fröknäcke, ångar aubergine och gör två sorters veggibollssmet.
 

19:30 Lagar middag medan jag förbereder auberginesillar, gravad morot, grönkålschips och pepparkakstryfflar.
 
(null)
20:30 Äter middag: zucchinicurry med quinoa och tofu framför datorn medan jag svarar på mejl och meddelanden (wää, tycker inte om datamiddagar...).
 

21:45 Ser på ett avsnitt Grand Hotel medan jag varvar att svara på fler meddelanden och rulla veggibollar.
 
Rebecka
2017-12-23 @ 23:41:37

Vill bara tacka dig för inspo <3 sen några veckor har jag börjat fasa ut icke ekologiska produkter samt produkter med långa krångliga innehållsförteckningar. Mitt ansikte börjar långsamt stråla och jag väljer allt oftare bort täckande smink. Kram och god jul på dig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: