Lucka 7: Vandring i en flod

 
 I Spanien i somras vandrade jag och pappa i bergen, men vi gick inte vilken led som helst utan i Rio Chillar - en flod! Fantastikt läkande att - utöver att vara ute i naturen i flera timmar - också få en sådan kontakt med vattenelementet. Vi gick uppåt i några timmar och passerade både trånga passager och vidare floder i allt från ankelhögt vatten till över knäna. En gång kom en rosa blomma flytande förbi mig, vilket var så otroligt vackert att jag fortfarande är lite tagen. Pappa filmade med sin gopro, så eventuellt kan jag publicera det senare. När vi nådde ett litet vattenfall stannade vi och åt lunch - papi en tonfiskmacka och jag en grönsaksgryta, och sedan vandrade vi ner igen medan vi pratade om människan och globalt ansvar. Väldigt värdefullt. Nu ska bilderna få tala för sig själva, men det var i alla fall en fin dag som jag bär med mig. Tack pappa!
Namaste, Johanna.
 
 

Pappa hittade en vandringsstav, hihi. 
Skor vid slutet av leden - troligen sådana som blivit blöta bortom räddning.
 Vattenfall!
 
7/12-17: Krounchasana



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: