Johannas vörtbröd



Detta vackra bröd exprerimenterade jag fram i julas! Bakade det på chiafrön och helt bovete (inget mjöl) med vörtkryddor och likt tidigare års vörtbröd så blandade jag i nötter (valnöt, mandel och hassel) eftersom det gör det ännu godare.
 
Att äta det rostat* med jul-mandelsmör och skivad avokado är obeskrivligt mumsigt... . Bästa efterrätten! Hoppas verkligen att jag kommer kunna äta det igen.
 
*Jag är ju egentligen inte för rostad/hårt upphettad mat, men ibland blir det så ändå. Under julen har det blivit lite "vi ser Miss Marple NU!!" och jag bara "wait, I want dessert!" och så har jag fått kubba till frysen och hetsvärma en stackars skiva på 200 grader... Tekniskt sett borde jag kunna komma upp i samma (eller en ännu bättre!) smaksensation med långrostning, så det får jag kanske pröva...
 
P.S. Notera yogatomten i bakgrunden som sitter i lotusställning för honom har jag gjort!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: