Dagar i Stockholm

(null)
 
I torsdags kväll anlände jag till mitt älskade Stockholm och har haft fullt upp sedan dess!
 
Efter shalat på fredagen var jag på ett läkarbesök som skulle ta 90-120 min, men var där i tre timmar! Tog blodprov, urinprov, två sorters QMA och testades kinesologiskt; fick reda på en massa intressant. Är väldigt tacksam för riktiga doktorer som faktiskt bryr sig! Dock ledde att jag drog över till att min och Saras lunch blev kortare, vilket var synd när jag saknat henne så! Vi hann i alla fall roughly med vad som pågår i våra liv och kom uppskattningsvis en tredjedel igenom en diskussion om utseende. Sedan behövde Sara grupparbeta, så jag åkte hem, fermenterade kokosyoghurt och tog sedan en prommis till Söderbysjön med Maia.
 
(null)
Åh, vad jag älskar Stockholms natur!
Det var länge sedan jag träffade Maia. Över två och ett halvt år. Och det betyder verkligen mycket att se henne! Hoppas vi gör det igen inom en inte lika lång tid! Efter att vi kramats hejdå för dagen lagade jag middag och hade myskväll med pappa.
 
Lördag började jag med en promenad till Sickla där jag gick ett jättetrevligt Vinyasa Flow-pass för Lasse. Sedan hämtade papi mig och vi brunchade alla fyra (fem med Rutger) hemma, innan vi tog en långpromenad i det fina höstvädret. Diskuterade cancer och Cancerfonden och allt blev ganska livligt eftersom Cancerfonden inte direkt ligger etta på min lista... 
 
 
Molle fick appotera i vattnet så han var lycklig! I slutet av promenaden avvek jag och åkte in till stan för att gå några ärenden på stan.
 
Söndag var vilodag så jag startade morgonen med en skogspromenad med Molle istället. Vi gick runt i en timme och återvände sedan för frukost och plugg/lek med sina fågelgosedjur (gissa vem som gjorde vad) och jag hann även sy ett (bara ett, haha) nytt trosskydd. På eftermiddagen bjöd mina föräldrar mig på Fotografiska och sedan lunchade vi på Matapoteket.

Utställningen Being There var utan tvekan den bästa jag sett på Fotografiska och jag behöver kanske återkomma om den senare. På matapoteket var jag comfort food-sugen och åt pizza med tomatsås, ost och paprika vilket alltid är gott. Kvällen hemma spenderades med dokumentärtittning.


 
Måndag hade jag planerat att träffa Esmeralda efter mysoren, men hon behövde hoppa in som vikarie för sin mammas assistent så åkte hem istället. Hade egentlig eb HMA-mätning schemalagd, men efter undersökningarna i fredags fick jag hoppa den och fick således hela förmiddagen ledig. Svarade på mejl, slog in en present, gjorde mer yogamattsspray, vek och målade fröpåsar, pluggade, powernappade, gjorde soppa till middagen och åt lunch. Hade sedan dukat för en fika med Agnes, men hon fick förhinder så vi ställde in och jag gick till Sickla för att hänka på den yinyogaklass min mamma går. Välkomnad variation! 
 
 
Idag, tisdag, var det upp 4.55 (en halvtimme tidigare än annars) för att hinna till shalat innan jag skulle jobba. Har arbetat hela dagen på XL-Office med att scanna och sortera papper (och få en kort massage eftersom Louise (XLs massös) var där!). Inte det mest varierande arbetet, men trecligt ändå.

Imorgon ska jag bruncha med Ollie efter mysoren (yay!), sedan gå några fler ärenden på stan och därefter åka till mormor innan det blir myskväll med mamma. Tofupinnar med broccolimos + hemodlad sallad följt av Gran Hotel med chokladmousse är tanken. Nu är det supersent så godnatt! Namaste, Johanna 
 
(null)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: