Finsittning

 
I lördags var jag på finsittning på Societen och det var trevligt eftersom det nästan alltid är trevligt om en får ha fancy kläder bland andra som har desamma. Jag cyklade dit i ösregnet med långklänning och klackar och enbart en tunn regnjacka - inte den mest flärdfulla ankomsten, men fungerande likväl. Förrätten serverades vid 19.15 och middagen vid 20.15 - lite galet, men jag var ju beredd. Människor var glada (läs: övertaggade och alkoholpåverkade redan när vi kom dit) och jag iakttog dem med intresse. Priser från under nollningveckan delades ut, människor skrek konstant och många låtar för att få andra att dricka ännu mer alkohol sjöngs. Vid halv tio var middagen klar och Sarek började spelas. Eftersom det var sent cyklade jag glatt hem (det hade dessutom slutat regna!) och innan jag la mig dansade jag fritt runt i hela lägenheten till Sarek. Långklänning må var trevligt, men när det kommer till dans så är ju underkläder bättre. 
Lev sant mot dig själv! Namaste, Johanna 
 
Förrätt för mig: ångad sparris & paprika på babyspenat med en tomat-basilikacreme & rödklöver
Förätt för andra: räkor i koyoghurtsås med vitt bröd, garnerad med dill, rå rödlök & citron
Jag tänker att jag för idag inte kommenterar detta. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: