Historien om Albus

Här är jag och min nya bästis Grönkålsplantan Albus.

Här väntar jag och Albus på bussen. Vi kunde inte sitta i busskuren eftersom Albus var orolig efter att ha blivit uppdragen så sent i livet och behövde känna sig grundad. 
 
Så här såg vår utsikt ut när vi väntade på bussen. Detta är alltså dryga trettio minuters bussresa från mitt hem. För vem färdas inte i åttio minuter för en grönkålsplanta vid namn Albus?
 
Bussen gick en gång i timmen så jag och Albus pratade och fånade oss. Ser ni vilken poser han är?
 
Här är jag och Albus på bussen. Han var lite orolig.

Så här såg Albus ut i min cykelkorg. Albus är jättestor.
 
Jag visste inte riktigt hur detta skulle gå till eftersom Albus dessutom var väldigt ostabil då han inte hade rötterna på jorden.
 
Det såg slutligen ut så här. Är det olagligt att cykla med en grönkålsplanta vid namn Albus framför sig?
 
Nu är Albus planterad. Jag hoppas han överlever så att jag kan äta av honom länge. Annars får jag gör jättemycket chips av honom på en gång.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: