Påskbord 2018

(null)
 
❀ Limegravad morot
❀ Vårsallad med egna groddar och säsongens första rädisor
❀ Vegansk roquefort- och ramslökspaj
❀ Fyra sorters auberginesill
       - Senap med pepparrot och dill
       - Citron och purjolök
       - Curry och persilja
       - Spirulina (jag vet, jag gick all in)
❀ Lättångad sparris med aktiverad rawmesan
❀ Lågtemperatursbakade fyllda champinjoner
     {cashewost, soltorkade tomater och örter}
❀ Hembakat raw fröknäcke med wakameröra
 
Så här blev årets påskbord och jag är mycket nöjd! Den gravade moroten blir bättre och bättre och jag levde i flera dagar på att äta "mackor med gravad lax och cream cheese" - det vill säga fröknäcke med gravad morot och cashewost. I övrigt så blev senapssillen gudomligt god (den blir ju alltid god, men det var något extra den här gången...), och champinjonerna (som var årets nyhet) blev en höjdare! Som sagt: mycket nöjd!
 
Hoppas att även ni åt gott (för kropp, sinne och planet). Det är viktigt att vi tar vara på varandra och det vi har. Inte minst oss själva. Namaste, Johanna



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: