Julklappar 2017

 
Lavendelfärgad eko yogamatta {Jade, Harmony} - mig själv
Silverarmband Svensk Sommar från Sandberg - M & P
Brungröna byxor i eko bomull från NK - Mormor
Mönstrade rödvita byxor i eko bomull från Calida - Mamma
Brun klänning med drömfångare i eko bomull - Farmor
Kinastudien av T. C. Campbell & T. M. Campbell - M & P
Barn av sin stad av Per Anders Fogelström - Jonte, Jenny & Ludde
Hjärnstark av Anders Hansen - Jonte, Jenny & Ludde
The remains of the day av Kazuo Ishiguro - Farmor
Det vilda köket av Lusen Sundgren & Rune Kalf Hansen - Jonte, Jenny & Ludde
Swing time av Zadie Smith - Mormor
Svarta strumbyxor (eko) av gamla fisknät från Swedish Stockings - julstrumpan
Svarta leggins (eko) av gamla fisknät från Swedish Stockings - mig själv
Ljusgrön teburk - Mormor
Rostfri tvålpump - Mormor
 
Bokashi-hink - Farmor
Bambuskärbräda - Nisse (Luciapresent)

Så här såg julklapparna som jag fick ut i år (bokashi-hinken och skärbrädan kom dock inte med på bilden eftersom de redan tranpsporterats hem till Varberg när jag fotade). Jag behöver väl knappast skriva att jag är jätteglad för allt? Nu är ju inte saker allt, men det är givetvis rimligt att bli glad ändå. Yogamattan gav jag mig själv redan i början av december (det är mycket viktigt att ge sig själv presenter!) eftersom min gamla Jade gett upp efter tre år. Sandbergsarmbandet är i samma serie som ringen jag fick när jag fyllde 18 och örhängen från förra julen och som jag tycker mycket om för deras semiotiska värde. Båda paren byxor är jag jätteglad för eftersom jag enbart handlar ekologiska eller second hand kläder och det inte är lika lätt att hitta snygga kläder då utbudet är mindre - underbart sköna är båda också! (Klänningen har jag inte invigt än, men även den känns fin.) Kinastudien vet jag inte varför jag inte läst än, så det är väl hög tid eftersom jag ofta refererar till den (även om den såklart har några år på nacken). De två litterära böckerna var inget jag önskat mig, men Farmor brukar välja ut en bok och hon är väldigt stabil när det gäller bra böcker, och likadant gäller boken från mormor (som köps via ombudet mamma på tips från en kvinna på Akademibokhandeln som tipsat om böcker sedan jag gick i mellanstadiet), så båda de ska bli kul att läsa. Av Jonte, Jenny och Ludde fick jag egentligen en kokbok, men då den inte stämde överens med min kosthållning så lämnade jag tillbaka den och på grund av galen mellandagsrea så fick jag då istället de tre andra böckerna som jag önskat mig - toppenbra! Strumpbyxor är alltid bra, och eftersom det är bättre för miljön att beställa flera par samtidigt på grund av frakt och mina leggings är så väldigt (VÄLDIGT) håliga, så gav jag mig själv ett par leggins i samband med strumpbyxorna. Teburken hade mormor agerat på egen hand med (som tyvärr innehöll te jag inte dricker, men som var en väldigt gullig tanke!), och likaså tvålpumpen. Egentligen fick jag en annan tvålflaska, men eftersom min fina mormor inte riktigt förstår mitt val med att inte använda onaturliga produkter så kunde jag byta den och det roliga var att jag faktiskt önskat mig en tvålpump (eftersom jag ju gör tvål själv) utan att hon visste om det, så det blev jättebra! Bokashi-hinken ser jag mycket fram emot att använda, och det känns skönt att ha en stor skärbräda igen eftersom det var ett produktionsfel på min förra. Helt enkelt, som jag sa, så är jag jätteglad över mina julklappar och allt kommer definitivt att komma till användning! 
 
(null)
 
Årests favoritjulklapp vet jag inte riktigt vilken det är. Jag gav mamma en yogamattsväska vars tyg jag målat på och som innehöll en lavendelpåse och eget kokos-mandelsmör, pappa fick pengar till haven och mormor en amigurumi-uggla och en lavendelpåse. Jag tror dock nog ändå att Farmors julklapp var den bästa; hon fick ett pack med en egen burk av min hemmagjorda "Fantastisk frömix" (som jag bjöd på när hon hälsade på i Varberg), och en lavendelpåse. Lavendelpåsarna var lite av årets paket från min sida - jag plockade lavendel i somras och torkade under hösten. Sedan la jag in i små innerpåsar och sydde sedan ihop linnetyg till påsar som jag broderade lavendelkvistar på i början av decemeber och tvinnade band till. Jag tror att det var ganska uppskattat. Slutligen så fick Farmor också (av både mig och mina föräldrar, men jag var ansvarig) Food Pharmacys kokbok, Blomsteräng från Klong (vasen som jag också har) och en litterär bok. Eftersom jag såg lavendelpåsen i hennes resväska bland kläderna och hon ringt och frågade om recept i boken flera gånger, samt meddelade att frömixen var slut och att hon behövde recept så tror jag att det hela blev mycket bra där. 
 
Jag fick slå in paketen alldeles för snabbt och rimma ännu snabbare, men det var okej eftersom jag hade så mycket att göra. Ska dock skärpa mig och inte nalla på min julpysseltid nästa gång. Hur som helst så är jag nöjd med alla julklappar, både de jag fick och de jag gav! Namaste, Johanna.
 
(null)
Farmors julklapp (oklart tema) - mammas julklapp (yogatema).



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: