Nyårsmeny

(null)
Förrätt: Morots-, ingefärs-, och citrongrässoppa med salsa.
 
(null)
Huvudrätt: Wok på zoodles med scrambled tofu och jordnötssås.
 
(null)
Efterrätt: Chokladmousse på avokado med aktiverade pekannötter, serverad med limemarinerad bärkompott.
 
Nyårsafton blev lite som det blev. Mina föräldrar och jag var bjudna av Ullis familj på nyårslunch med Peters kompisgäng på när han växte upp, så det blev liksom huvudfokus. Vi var på Hard Rock och serverades ganska dålig mat, men hade det trevligt. Dels hade jag inte träffat Ullis på länge och sedan hade Gogo en ny flickvän (Hollie) som också är vegan, så jag trivdes. 
 
Till kvällen hade jag tidigare sagt att jag kunde  stå för middagen, vilket - när vi kom hem vid femtiden - kändes lite ostrukturerat och inte direkt genomtänkt... Hur som helst så var vi ju bara fyra stycken (mina föräldrar och Moster Anna), så jag slängde ihop ovanstående och det gick hem. 
 
Det konstiga med nyår i år var att jag nästan missade tolvslaget. Jag hann liksom inte med och fick ingen feeling - plötsligt var det bara 2018. Har hunnit tänkt lite på det, men förhoppningsvis får jag mer tid till eftertanke snart.
 
Hoppas allas 2018 blir riktigt fint!
Namaste, Johanna




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: