Tvåtusensjutton

 
Varje januari så skriver jag ett inlägg som sammanfattar året och här kommer äntligen 2017. Lite sent och ganska stressigt ihopskrivet, men jag kanske går tillbaka och fixar om jag vill. Eller så låter det vara lite oklart för att reflektera hur livet är. Vi får se... Enjoy!
 
.
.
.


Januari 2017:
Jag firade in det nya solsnurret hemma i Stockholm med att klirra min grönkålsdrink mot andras champagneglas och sedan var tvåtusensjutton igång. Den veckan jag hade kvar i Stockholm spenderades med att träffa vänner och plugga innan jag åkte till Varberg. Främst så kretsade min januari kring att jag genomförde min första egna ofaciliterade juicefasta. Jag bloggade aldrig om detta, men köpte i alla fall en begagnad juicer och efter tentorna så satte jag igång! I sju dagar höll jag på och drack två mindre glas juice (skulle kunna druckit mer, men var för januari-fattig [glaset på bilden var från första dagen då jag drack ett större]) per dag och shots av kokosvattenkefir, tarmsköljde dagligen och följde ett egetkomponerat schema med ett dagligt chakrabaserat yogapass, olika mentala övningar och frågar att besvara. Mest så pressade jag gurka, grönkål, spenat, broccoli, citron, lime, persilja, koriander, ingefära och gurkmeja. Det hela var mycket intressant och det satte igång två saker inom mig - dels rent fysiskt då min kropp påbörjade en process, och även rent mentalt då jag slutade vilja konsumera djur. Det hela var bra. I övrigt så jobbade jag på ett stor konferans i Göteborg, samt försökte mig på att göra min blogg lite snygg, men förstörde istället allt så att den blev ännu fulare.
 
 
Februari 2017:
Jag pluggade, groddade, handlade på lördagsmarknaden, var med och ordnande ett Alla hjärtans dag-event, var på Home Party med Gudrun Sjödén och försökte tyda vad min kropp ville. Kom i kontakt med Eric Bakker och gjorde via honom ett omfattande avförningprov som visade att jag hade kraftig överväxt av Enterobacter. Mina föräldrar och Moltas kom för första gången och hälsade på över en helg och vi promenerade, var ute i Hattaviken, installerade ett återvinningssystem till mig och allmänfixade i min lägenhet, spelade alfapet och åt Key Lime paj som jag bakat. Genrellt så mådde mina tarmbakterier sämre än de ditills någonsin gjort och jag mådde mycket dåligt fysiskt. På plussidan erbjöd sig en okänd balines att fixa min blogg snygg igen, så allt tack till honom!
 
 
Mars 2017:
Åkte tlil Stockholm i tio dagar under vilka jag var på Zetas, träffade Helena, Hugo och Love, mormor, Linnea, Sussie och Sara (för första gången på länge ♥), var på ett cardiopass med pappa, gick på stan med mamma, pluggade, hamnade på förstasidan till blogg.se med min text om min resa till Bali och yogade (sjukt att detta var tiden innan jag Yogashala?!). Fyllde även 21 och bjöd släkten på indisk gryta följd av blåbärspaj, samt hade möte med Eric. Tillbaka i Varberg - efter att ha överlevt tentan - så var jag på Chartersittning, lämnade in en stor rapport, bakade bönvåfflor på våffeldagen och jobbade på Joe Laberos magishow. 
 

April 2017:
Jag startade månaden med att sträcka lårmuskeln och det utvecklade sig som så att när jag, mina föräldrar och Farmor åkte på en weekend till Hamburg så kunde jag inte gå. Efter den snabba Tysklandsvisiten så bilade vi hela vägen till Stockholm där jag började hoppa på kryckor och mitt liv kastades lite omkull då jag var så orörlig, vilket var mentalt jobbigt. Jag träffade Nea, Sandy, björkisgänget, Sussie och Greg, Sara, Shay, Nea igen och Cajsa, samt var på Zetas, hade möte med Eric, firade påsk och var på saltyoga med mamma (som hon fått i julklapp av mig). 
 
 
Maj 2017:
Tillbaka i Varberg så började jag träffa en naprapat som rådde mig att skippa kryckorna, så det gjorde jag. Mina tulpaner kom upp, jag jobbade på olika event, pluggade, lagade exra god mat, började driva upp pumpor och sista veckan njöt jag av vädret på min uteplats där jag spenderade majoriteten av min tid. En stark bidragande faktor till detta var att jag inte kunde gå mer än några meter på grund av låret. Hade inte råd att gå på Wårveckan på grund av naprapatgifterna och efter tre besök så bytte jag naprapat. Började kunna äta lite mer.

 
Juni 2017:
Jag hade sluttenta, hyrde ut min lägenhet och åkte därefter till Sweden Rock med nio kilo mat för att jobba i en vecka! Hemma Stockholm (efter en tids rekalibrerande från rocken med väldigt mycket Ted Gärdestad), så lunchade jag med Sandy, hade jag tacokväll med bjökisarna, firade Yoga day med Sussie (vilket var i gränslandet mellan vettigt och knäppt) och träffade för första gången Esme, middagsdejtade Linnea på Skinnis, såg Eric över Skype och fick ny medicin och firade Midsommar på Gotland hos Nina och Hasse. Allt var fint, men finast av allt var att jag för första gången gick till Yogashala och träffade Lisa. Mitt lår började äntligen bli bättre. 
 
 
Juli 2017:
Träffade Esme, Nea, halva elevkåren från Södra (inte den nuvarande, utan givetvis min egen med Ollie, Theo, Sam och Anne), och en naprapat i Stockholm som min andra Varbergs-naprapat kände. Köpte sommarmedlemskap på Yogashala och i mitten av juli så åkte jag till Spanien med mina föräldrar. Fick ny medicin (eller tog fel - oklart) som i samband med diverese omständigheter gjorde att magen gick åt helskotta i Spanien och jag mådde sämre i den än någonsin.


(null)     
Augusti 2017:
Kom hem till Sverige och yogade metod-enligt. Var med Ollie på fullmåneceremoni med kakao, besökte en jättebra utställning om normer på Etno med Sara, gick på stan med Sandy, fikade med henne och Nessie och kramade Sandris extra mycket hejdå innan hon for till Kroatien för en termins utlandsstudier, yogade och lunchade med Sussie, träffade Esme, promenerade runt Djurgården med Nea, åt lunner med Farmor på Organico och såg nyrestaureringen av Mina drömmar stad på Filminstitutet, jobbade på XL-Office, hade kronärtskocksskivor, var med Moltas i skogen och firade Mormos födelsedag. Jag fick även den stora äran att delta i de tre sista dagarna av Stockholmbesöket i Sharath Jois Europe Tour och är fortfarande helt tagen. Slutligen så åkte jag tillbaka till Varberg för att börja mitt andra år på uni.

 
September 2017:
Jag skördade i min pallkrage! Morötter, mangold, örter! Var på finsittning, cyklade till kusten och plockade björnbär, köpte Albus och pluggade. Åkte upp till Stockholm och jobbade på Tubecon samt passade på att vara i shalat och träffa vänner. I slutet av månaden kom Farmor på besök.

 
     
Oktober 2017:
Pluggade, skördade, jobbade på event, var på Oktoberfest och dansade själv, plockade nypon och svamp med Mona, band en höstkrans, torkade örter och fikade med Nilla. Åkte upp till Stockholm och träffade vänner, var i 
shalat och på Fotografiska. Var på yogaprat. Hade generellt det väldigt jobbigt med magen. Fortfarande.
 
  (null)
November 2017:
Pluggade, planerade, målade julkort och tillverkade julklappar. Blev anställd på Toys R Us och åkte i slutet av månaden upp för att provjobba och fira Thanksgiving, samt yoga, gå på yogaprat, träffa en ny läkare för magen och vara med vänner. 
 
 
(null)
December 2017:
Vad gjorde jag inte i december?! Pluggade på heltid i Varberg, samtidigt som jag jobbade 75% på Toys R Us i julstressen och levde helt enkelt pendlarlivet. Träffade läkare, ortoped, fotmänniskor och min PT Alexandra för knäna. Var på After Dark, jobbade extra på ett ICA-event under en helg, började glömma att låsa toadörrar och sov i bastun på olika ställen. Lagade jättemycket julmat, var djurvakt och gjorde en scrapbook till min mammas sextioårsdag. Träffade kompisar, yogade, firade jul och var i skogen med och utan Moltas. Fick stressrygg
 
.
.
.
 
Mitt år har uppriktigt varit lite skevt. Mycket oro över saker skulle jag säga. Men också så fantastiskt för det har gett mig så vackra saker. Allt går framåt, tänk på det...

Nu lyfter planet till Sydafrika och jag ska ladda om för ett nytt år (som jag vet att det redan gått två veckor på, men jag har inte hunnit starta riktigt)! Namaste, Johanna
 
 
         
(null)



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: