Egengjord drömfångare

 
En dag i Mysore fick jag för mig att jag att jag ville skapa en drömfångare och här är resultatet! Jag har ägt en drömfångare i mitt liv - en liten handgjord i turkosblått med fjädrar som jag köpte på indianaffären i Spanien i lågstadiet. Ingen berättade egentligen något för mig om historian bakom eller hur de fungerar, så jag vet faktiskt inte var jag snappade upp det. Hur som helst så hade jag den över min säng i flera år och tömde den ibland på onda drömmar i toaletten, vilket var något som jag tyckte var jätteobehagligt eftersom jag var rädd att om jag inte spolade snabbt nog så skulle flera smita. 
 
Min egen drömfångare är lite annorlunda än klassiska; skapad för ett kanaliserande av drömfångande. Det är den första drömfångaren jag gjort och jag använde mig av jute och okända pärlor, samt metallfjädrar eftersom jag inte kunde garantera att fjädrarna som såldes i Mysuru var oäkta. Att skapa drömfångare är en fin aktivitet, meditativt och pilligt. Kommer nog att göra fler än annan gång!
 
Namaste, Johanna
 
Drömfångare: någon som fångar sina drömmar.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: