Årets höstkrans 2017

 
Så var årets höstkrans gjord! Efter förra årets krans, som mycket färgglad och typiskt höstig, så kände jag för en mer skogsig. Kransen sitter ju faktiskt kvar nästan hela vintern, så om en ska ha en krans med höstlöv bör en egentligen byta till en vintrigare vid jul. 
 
Årets har en bas av mossa och björnmossa med en tallkvist med kottar och lite silvriga okända bland matchandes silvergrå lav - allt (utom silverbladen) plockade i skogen med Mushroom Mona. Band sedan med rustikt bruna snören, knöt en rosett i mörkgrön spets, fäste en stjärna och så var den klar! Är helt okej nöjd och glad att den nu hänger på min dörr. Känns så trevligt att komma hem till! (Även trevligt att den hänger där eftersom det är ett bevis på att jag fick upp den, vilket jag måste säga inte är det lättaste när en är en person! Behövs liksom någon som ser till att den är i mitten och på rätt höjd från ena sidan och någon som häftar fast den på andra sidan, haha.) 

Njut av hösten och all dess pyssel och mys!
Namaste, Johanna  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: