Comic Con jobb

Love, jag i min klänning, Helena och Mario.

I Stockholm jobbade jag som sagt i tre dagar på Comic Con som är en internationell mässa för populärkultur. Mestadels ligger fokuset på spel, men där finns även tidningar, serier och japanska subkulturer (lolitas, pokemon etc). Jag arbetade för Warner Bros med att marknadsföra deras nya spel Shadow of War som kommer i butik om en månad. Det är ett Sagan om Ringen-spel som utspelar sig mellan The Hobbit och huvudfilmerna och som i överlag går ut på att hämnas genom att döda så många som möjligt. Det kommer nog inte som en förvåning att spela detta inte var min sorts sysselsättning, eftersom 1. jag misstycker till dödande, och 2. jag spelar inte spel, annat än verkliga sällskapsspel som alfapet eller Linnés floraspel. Men det gick bra ändå. Har för länge sedan lärt mig att vara en kameleont, så det var bara att läsa på om spelet och sedan säga saker som "nemesis-systemet är mycket mer integrerat i den här versionen" för att bli accepterad. 
 
Jag arbetade elva timmar både fredag och lördag och tio på söndagen med två timmars resväg varje dag och med en halvtimmes rast. Under helgdagarna var Helena där med Love och Hugo, så spenderade min rast med henne och att leta efter ett japanskt godis med druvsmak som de älskar. Hade frågat min chef flera gånger om jag fick cosplaya och fått nej varenda gång, så hade på mig min lolitaklänning under lördagsrasten och det var bra. Visserligen så var det (nästan) redan värt att jag köpte klänningen, trots att jag bara använt den en gång, men ur en global synvinkel så är det bättre att jag tar varje chans jag kan att använda den. Dessutom så blev jag så otroligt cosplaytaggad av att vara där att jag behövde få utlopp för det. 
 
Hade helt enkelt några intensiva, men roliga dagar med sköna jobbarkompisar! (Och var väldigt glad på måndagen då jag fick yoga och slapp att bara stå! Hade lite ont i fötterna om vi uttrycker det så.) Det var dessutom intressant att se alla spelmänniskor som har så olika värderingar från mig... (Särskilt de som låter sina lågstadiebarn spela ett spel som hade artonårsrekommendation...) En (kan) lär(a) sig något nytt varje dag!
Namaste, Johanna.


Spirited Away! ¦ Cosplaytåg med disneyprinssor! ¦ Coola människor! ¦ Jag i en chillbean!
Amanda
2017-09-23 @ 09:44:59

LINNÉS FLORASPEL ❤️❤️❤️

Svar: JAAA! Älskar det verkligen trots att jag bara spelat det den enda gången <333
Johanna Möller




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: