Spanien 2017

 
Hej fina ni!
 
Jag brukar ha som regel att försöka uppdatera Spanien-inlägget senast den sista Augusti för att inte röra till i arkivet, men det blev inte så i år. Jag hade målsättningen, men inte tillräckligt med fritid och behövde prioritera att leva och inte sitta vid datorn. Hur som helst är jag nu tillbaka i Varberg och eftersom hösten är den finaste tiden för reflektion så tar jag mig den tiden nu. Ser verkligen fram emot de kommande månaderna!
 
I år har jag valt att göra några extrainlägg (om tapas, Maharishi och Rio Chillar) och ett sammanfattande - alltså detta. Som Lasse säger: Njut och fånga solen!
Namaste, Johanna
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 


 
Läsa böcker i solen. Promenera till Burr och kundaliniyoga med Linda. Äta solmogna avokados och njuta av deras krämighet och riktiga smak. Vandra i en flod i bergen. Vara en dag med min pappa. Promenera till akvedukten och plocka vilda björnbär. Bada i ett vattenfall. Simma en timme i havet. Sakna shalat. Prata spanska. Besöka grönsaksfarmen Maharishi. Äta underbar vegansk tapas på favvostället Julies. Äta eko-oliver efter stranden. Skörda vindruvor i trädgården. Laga paella med tofu och alger. Jogga till Panaderia Ruiz i stan och köpa bröd till mina föräldrar. Besöka Malaga. Handla på second hand och i favvoaffären Veganized. Andas. Sitta på Ayos med Linda och kompani och prata om livet. Äta tortilla de calabaza. Göra gazapacho. Inte gå in i så många affärer. Besöka den lilla bergbyn Achebuchal där de fick el först 2003. Titta på havet. Läsa ännu mer. Tänka.

Jag är tacksam för årets Spanienresa - för att jag hade möjligheten och för att jag fick följa med. Tyvärr hade jag svåra problem med magen och fick ringa ett akut samtal till min läkare, men jag väljer att inte fokusera på det. Jag förstår det negativa och kan därför istället välja att minnas det fina. Jag är ju trots allt otroligt privilgerad som varit där. Namaste, Johanna
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: